تمرینات موثر در ورزش بوکس

تمرینات موثر در ورزش بوکس

ورزش بوکس امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیاری از مردم جهان این ورزش را انجام می دهند، در واقع بوکس جزء ورزش های مدرن محسوب می شود و در ورزش بوکس از تمرین های موجود در هنرهای رزمی نیز استفاده می شود، مثل حرکات دفاعی مربوط به بالاتنه. حتما این ورزش را از تلویزیون دیده اید که میشه دو نفر وارد رینگ بوکس می شوند و شروع به پرتاب حرکات ضربه ای با دست می کنند.

این رشته قهرمان های کمی ندارد، مثل محمدعلی بزرگ، راکی مارکیو و روبرتو دوران، البته افراد دیگری هم وجود دارند که این افراد قادرند از پس سخت ترین حرکات کششی و قدرتی بربیایند.

 

تمرینات موثر برای داشتن شکم تخت و بدن قوی

برای اینکه به یک بوکسور حرفه ای تبدیل شوید باید سال ها زمان بگذارید و روی آن سخت کار کنید. بوکسورها معمولا بسیار قدرتمند هستند و زندگی خود را صرف ورزش و تمرین می کنند , حال فرقی ندارد که این ورزش را برای کسب مدال انجام دهید یا اینکه بخواهید آن را در اوقات فراغت در باشگاه بیاموزید ، در هر حال باید سختی های آن را تحمل کنید.

در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک چند تمرین کلیدی را به شما معرفی می کنیم که ازطریق آنها می توانید کمی به بوکسور شدن نزدیک شوید که این تمرین ها را می توانید به مرور در روتین های تمرینی روزانه خود وارد کنید.

 

  1. پرس شانه مناسب برای ورزش بوکس:

انجام بوکس به حد زیادی به قدرت شانه های شما وابسته است و باید در رینگ بوکس طوری آماده باشید که بعد از هفت یا هشت راند هنوز قدرت مبارزه را داشته باشید و پرس شانه یکی از عالی ترین راه ها برای ساخت عضلات و افزایش استقامت می باشد که اگرچه که وزنه های آزاد برای این تمرین ایده آل هستند، اما می توانید وزنه های دیگر را نیز به عنوان جایگزین انتخاب کنید و برای اینکه به یک بوکسور حرفه ای تبدیل شوید، باید زمان زیادی از زندگی خود را صرف سخت کار کردن کنید و تکرار کردن این تمرین ها می تواند به ساخت عضلات قدرتمند کمک کند و این تمرین ها را می توانید با طیف وسیعی از حرکات بالاتنه همراه کنید، اما به یاد داشته باشید که انجام حرکالتی مثل پرس شانه و پانچ ضربه ای می تواند جزء پایه ای ترین حرکات شما باشد.

 

  1. پرس کف دست به سمت بالا:

این تمرین ساده را باید با تکرارهای مداوم انجام دهید تا بتوانید قدرت و استقامت لازم را به عضلاتتان بدهید و ماهیت این تمرین به شما کمک می کند عضلات اصلی سینه یا دلتوئید خود را بسازید و علاوه بر آن اینکه قدرت بالاتنه شما تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می کند و فقط به یاد داشته باشید که تعادل بدنی یکی از مهم ترین عوامل موفقیت شما برای تبدیل شدن به یک بوکسور حرفه ای است.

 

  1. فواید پلانک برای ورزش بوکس:

شاید پلانک یکی از دشوارترین تمرین ها باشد اما بدون شک یکی از تاثیرگزارترین آنها نیز است؛ پلانک تمرینی است که روی مرکز بدن شما تمرکز می کند و اما اهمیت این تمرین برای بوکسورها هنوز به اندازه کافی روشن نشده است.

اگر بخواهیم از دید زیبایی شناسی اندام به این مسئله نگاه کنیم، باید از تمرینی مثل پلانک شروع کنید و می توانید آن را با تمریناتی مثل کرانچ یا بشین پاشو همراه کنید و بدانید که داشتن میان تنه قوی یکی از ملزوماتی است تا بتوانید به یک بوکسور حرفه ای تبدیل شوید و این تمرین به شما کمک می کند که قدرت لازم را در این قسمت به دست بیاورید و تاثیر آن را در کوتاه مدت ببینید.

 

  1. فواید حرکت اسکیپ :

برای این که بتوانید حریف خود را کمی گیج کنید، باید پاهیتان را خیلی سریع و سبک حرکت کنید و در واقع باید جست و خیز زیادی داشته باشید و اینکه بتوانید در زمان کوتاه حرکات سریعی داشته باشید، باعث می شود که قدرت مغلوب کردن حریف خود را داشته باشید چنانچه بخش تناسب اندام نمناک اشاره کرده انجام این تمرین باعث می شود که سرعت و چابکی لازم را به دست بیاورید و از لحاظ عمومی بدن قوی داشته باشید.

 

  1. فواید پوش آپ برای بوکس:

برای افراد تازه کار، پوش آپ در وهله اول کمی سخت است و باعث می شود که حرکات واقع بینانه تری داشته باشند و در طول انجام پوش آپ یاد می گیرید که به راحتی عضلات خود را پیچ و تاب دهید و به همین دلیل است که می توانید بوکسور بهتری باشید.

در واقع هیچ تجهیزات خاصی برای این تمرین وجود ندارد اما یک راهی عالی است که بتوانید در فیتنس نیز قدرت لازم را داشته باشید و این تمرین در کوتاه مدت تضمین می کند که شما بتوانید در بوکس قدرت بهتری داشته باشید و همچنین بوکسورها می توانند از حرکات منظم پوش آپ برای قدرتمند کردن شانه هایشان، بازوهایشان، سینه و مرکز بدن استفاده کنند و برای قدرت بیشتر می توانید این تمرین را به یک روتین روزانه تبدیل کنید.

 

  1. بشین پاشو:

بشین پاشو یکی از حرکات پایه ای می باشد اما یک تمرین ضروری است که می توانید ان را به یک روتین تمرینی روزانه تبدیل کنید و قدرت مرکز بدن شما باعث می شود که قلب قوی تری داشته باشید و در بوکس بهتر از قبل فعالیت کنید.

حتما حرکات بشین پاشو را با دقت کافی انجام دهید تا بتوانید از تاثیرات آن لذت کافی را ببرید و حرکاتی مثل پانچ نیز همراه با بشین پاشو می تواند باعث شود که بدن شما استحکام بیشتری داشته باشد و باعث شود که همیشه بدرخشید.

 

  1. فواید حرکت اسکات:

اسکات یکی از حرکات کلیدی برای افزایش قدرت در پایین تنه می باشد و بوکسورها باید روی پاهای خود نیز به خوبی کار کنند و اسکات همچنین می تواند به چابکی شما نیز کمک کند.

 

  1. تمرین مشت زنی برای ورزش بوکس:

با این تمرین بخش زیادی از بوکس را می توانید انجام دهید و استقامت خود را حفظ کنید.

 

  1. فواید چین آپ برای ورزش بوکس:

همانطور که گفتیم برای بوکس باید بالاتنه قوی داشته باشید تا بتوانید به یک بوکسور موفق تبدیل شوید. سینه، کمر، بازو، شانه و عضلات شکمی شما باید در این ورزش به اندازه کافی قوی باشد. این تمرین می کند به قدرت و استقامت این عضلات کمک کند.

اگر این تمرین در وهله اول برایتان سخت بود، می توانید با چند بار تکرار در آن مهارت پیدا کنید. بوکسورها نیاز دارند که بنیه قوی داشته باشند تا بتوانند روی رینگ طاقت بیاورند و حریف را مغلوب کنند و بدانید که بدن و بنیه قوی با چین آپ حاصل خواهد شد.

 

  1. برپی:

برپی یکی از حرکات بسیار موثر و اصلی برای چربی سوزی می باشد. و بخش زیادی از بدن شما را درگیر می کند و به دست یافتن به اندام مناسب و تراشیده کمک می کند.

زمان هایی در حین ورزش وجود دارند که احساس می کنید. انگیزه کافی برای ادامه دادن ندارید یا اینکه خسته شده اید. که در این مواقع با انجام حرکت برپی می توانید دوباره انگیزه سابق را به دست بیاورید.

افزایش استقامت با برپی به راحتی حاصل می شود اما باید سعی کنید. که این حرکت را مرحله به مرحله پیش ببرید تا بتوانید با نهایت دقت و درستی آن را انجام دهید.

برای این تمرین به هیچ تجهیزاتی نیاز ندارید و تکرار رمز موفقیت در این تمرین می باشد و اگر نتوانستید آن را به خوبی انجام دهید، نباید ناامید شوید. بوکسورها معمولا حرکت برپی را جزء روتین های روزانه خود قرار می دهند و این راهی عالی برای حفظ قدرت بدن می باشد.

 

استایل ها و تکنیک های ورزش بوکس

بوکس ورزشی است که نه تنها بازوهای شما را درگیر می کند. بلکه پاهای شما نیز در این ورزش نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. و شاید در نگاه اول این ورزش ساده به نظر برسد اما استایل ها و حرکات مختلفی را می توانید در آن اعمال کنید.

شاید شنیده باشید که استایل می تواند نوعی حرکت دفاعی باشد و افرادی که رقیب تمرینی هستند. و وزن مساوی دارند، می توانند هر استایلی را هنگام بوکس به خود بگیرند.

 

حرف آخر 

امیدواریم که شما از وبلاگ ورزش بوکس راضی بوده باشید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید…


شما بزرگواران میتوانید از راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع کیسه بوکس ها با مجموعه ی درویشی اسپرت تماس بگیرید.

شماره تماس:

09395704612

ایمیل:

rezadarvishi13551383@gmail.com

واتساپ:

09395704612

اینستاگرام:

r.darvishi11

حجره اینترنتی 

آدرس:

کرج زیر پل فردیس

 

تولیدات محصولات کیسه بوکس در فروشگاه اینترنتی درویشی اسپرت

کیسه بوکس , کیسه بوکس ایستاده ,
تولید کننده کیسه بوکس ایستاده , کیسه بوکس سرعتی ,
گلابی بوکس , گلابی بوکس ایستاده , ادمک مبارزه , آدمک مبارزه , آدمک رزمی , آدمک سیلیکونی , تولید کننده ادمک مبارزه , گلابی اسپینر دار , گلابی اسپینر دار ایستاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *