تاریخچه بوکس

تاریخچه بوکس | درویشی اسپرت

درویشی اسپرت ارائه دهنده انواع کیسه بوکس با کیفیت بالا و ضمانت کالا به شما مشتریان گرامی میباشد

تاریخچه بوکس، یکی از جذاب ترین و خطرناک ترین ورزش های رزمی در دنیا

بوکس یک ورزش مبارزه با مشت است که به آن pugilism (به معنای واقعی کلمه مشت) و جایزه نویسی (به عبارت دیگر ، مبارزه برای جوایز / پول) نیز گفته می شود. بوکس از سال 1904 میلادی در برنامه بازی های المپیک گنجانده شده است. قرن ها مردم قبل از اینکه کسی فکر کند چنین جنگ هایی را به عنوان سرگرمی ترتیب می دهد، از مشت خود برای حل اختلاف استفاده می کردند.

 

دوره قبل از میلاد

شواهد روشنی وجود دارد که بوکس از اوایل سال 1500 قبل از میلاد، در جزیره کرت وجود داشته است. محققان مدرن اصرار دارند که چنین دوئل هایی حتی در آفریقا، به ویژه در منطقه اتیوپی مدرن، زودتر از آن شناخته شده بودند. متون مقدس هیروگلیفی که به سال 4000 قبل از میلاد مسیح برمی گردد، محبوبیت این ورزش را در سراسر فلات نیل و سراسر مصر، پس از تسخیر اتیوپی، نشان داد.

گسترش تمدن مصر از طریق منطقه مدیترانه و خاورمیانه باعث گسترش بوکس در نفوذ خود شد. در سال 686 پیش از میلاد بوکس به یک قسمت اساسی در المپیک تبدیل شد.

با این حال بوکس باستان به سختی به ورزشی که امروز تحسینش می کنیم شباهت دارد. همه دعواها در زمین های آزاد انجام می شد، جایی که تماشاگران یک صحنه زنده را تشکیل می دادند.

این جنگ به طور معمول ادامه داشت تا اینکه یکی از حریفان به شدت مجروح می شد. اگرچه اولین بوکسورها در درجه اول برای شکوه و عظمت جنگیدند، اما همچنین برنده جایزه طلا، دام یا غنائم دیگر شد.

تاریخچه بوکس
تاریخچه بوکس
برای محافظت از مچ و دست…

برای محافظت از مچ و دست، مبارزان مشت و گاهی دو سوم بازوها را با بندهای چرمی نرم و نازک می بافند. بندها تا قرن چهارم قبل از میلاد از چرم سخت تر ساخته می شدند و نه تنها به عنوان یک وسیله محافظتی برای بازوها استفاده می شدند بلکه مشت ها را به نوعی سلاح حمله تبدیل می کردند.

بعداً، در امپراتوری روم، بندهای چرمی با براکت های مسی و آهنی مخصوص در جنگ گلادیاتورها که معمولاً با کشته شدن یکی از مبارزان به پایان می رسید، زره پوش می شدند.

با گسترش مسیحیت و فروپاشی امپراتوری روم، مبارزات مشتی دیگر به عنوان سرگرمی متوقف شد و برای چندین قرن فراموش شد. اولین مسابقه رسمی در سال 1681 میلادی در انگلیس ثبت شد و از سال 1698 میلادی مسابقات بوکس که به طور منظم برنامه ریزی شده بود، در رویال تئاتر لندن انجام می شد. به تدریج لندن به مرکز قهرمانان بوکس تبدیل شد که بدنبال شهرت، شکوه و پول بودند.

همین دلیل انگیزه ای برای توسعه بوکس به ویژه در لندن بود. در آن دوره ها، پاداش هر بوکسور و همچنین درصد شرط بندی تماشاگران تسویه حساب می شد. جنگنده ها از دستکش استفاده نمی کردند و از قوانین مشترک پیروی نمی کردند. طبقه بندی وزن مشخص نشد، که منجر به تنها یک اعلام قهرمان شد. بوکسورهای سبک وزن اغلب مورد ضرب و شتم قرار می گرفتند.

اگرچه راندها مشخص بودند، اما یک مبارزه معمولاً تا زمانی ادامه داشت که یکی از حریفان قادر به ادامه مبارزه نبود. حمله به حریف حتی بعد از زمین خوردن منعی نداشت. این شرایط تا اواسط قرن شانزدهم وجود داشته است.

تاریخچه بوکس

علیرغم اینکه این بوکس غیرقانونی اعلام شد، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. در سال 1719 میلادی، جیمز فیگ، محبوب مردم و برنده بسیاری از مسابقات بوکس، قهرمان انگلیس اعلام شد و پانزده سال عنوان قهرمانی را در اختیار داشت.

در سال 1743 میلادی جک برونتون اولین آیین نامه را نوشت و این قوانین با تغییرات جزئی تا سال 1838 میلادی مورد استفاده قرار گرفت، که با “قوانین حلقه جایزه لندن” جایگزین شد. بروتون روش های جنگی را که به طور گسترده توسط پیشینیان خود استفاده می شد لغو کرد، و این فقط اولویت فقط به مبارزه با دست است.

مشت زدن به بوکسورها در زیر کمر ممنوع بود. طبق قوانین Brownton ، این جنگ ادامه داشت تا اینکه یکی از مبارزان ناکام بماند. اگر پس از آن نتوانست وارد رینگ شود و در فاصله یک یاردی از حریف موضع بگیرد، یک بازنده محسوب می شد.

مشت زدن پس از ضرب و شتم حریف ممنوع بود، 30 ثانیه فرصت داشت تا او را در یک طرف میدان و رو به روی حریف قرار دهد. جک برونتون به عنوان “پدر بوکس” شناخته شد. او یک سالن ورزشی را برای مربیگری پیروان خود افتتاح کرد.

او همچنین ‘صدا خفه کن ها’ ، اولین دستکش بوکس ، را برای محافظت از دست و صورت بوکسورها ابداع کرد. وقتی جک اسلک برانتون را شکست داد ، مبارزه برای کسب عنوان قهرمان منظم تر شد.

بوکس جذابیت..

بوکس جذابیت خود را به عنوان یک چیز خارق العاده از دست داد و علاقه عمومی به این ورزش اندکی کاهش یافت، اگرچه مبارزانی مانند Daniel Mendoza و John ‘Gentleman’ Jackson هنوز بسیار محبوب بودند.

دانیل مندوزا 76 کیلوگرم وزن داشت و یک مشت محکم و سریع داشت. پس از پیروزی بر مندوزا، جکسون در مدل صلاحیت مالی جایزه که به بوکس احترام بیشتری می بخشد، کمک کرد. در سال 1814 میلادی، در لندن، انجمن بوکس تاسیس شد.

تاریخچه بوکس
تاریخچه بوکس
لطفا ادامه وبلاگ رو ملاحظه کنید

قوانین حلقه جایزه لندن که در انگلیس و آمریکا بسیار مورد استفاده قرار گرفت توسط انجمن در سال 1838 میلادی به تصویب رسید. در سال 1867 میلادی، جان گرام از اتاق ورزش های آماتوری باشگاه، قوانین جدید را پیشنهاد کرد، جایی که روش ها و قوانین بوکس شرح داده شد.

این قوانین پس از جان سولتو داگلاس، مارکیز کوئینزبری فراخوانده شد. قوانین جدید ‘Queensberry’ با قوانین “حلقه جایزه لندن” در چهار زمینه اصلی متفاوت است.
مخالفان مجبور بودند از دستکشهای بالشتی استفاده کنند.
این دور برای سه دقیقه جنگ ، با یک دقیقه وقفه لازم بود.
هر نوع جنگیدن غیر از استفاده از دست ممنوع بود.

هر یک از بوکسورهایی که کف رینگ را لمس می کردند باید ظرف 10 ثانیه بایستند، در غیر این صورت ادعا می شد که وی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دعوا اعلام می شود که پایان می یابد. این قوانین همچنین شامل طبقه بندی بر اساس وزن گروه ورزشکار (گروه) بود.

در ابتدا، قوانینی که به تازگی تصویب شده بود…

در ابتدا، قوانینی که به تازگی تصویب شده بود، مورد بی توجهی قرار گرفتند و متخصصان آنها را بسیار “غیر مردانه” اعلام کردند و بوکس را مطابق با “قوانین حلقه جایزه لندن” ادامه دادند. با این حال، بسیاری از بوکسورهای جوان اولویت خود را به قوانین “کوئینزبری” دادند.

جیمز “جم” میس اولین ورزشی بود که در سال 1861 میلادی موفق به کسب عنوان قهرمان انگلیس در میان بوکسورهای سنگین وزن شد. جیمز “جم” میس ، اولین بوکسوری بود که از دستکش های بالشتک در چنین رقابتی استفاده کرد.

جان ال سالیوان، بوکسور مشهور آمریکایی در آن زمان، از اینكه مسابقات جهانی مطابق با قوانین “Queensberry” تنظیم شده بود ابراز نارضایتی كرد. در سال 1889 میلادی در یک حومه کوچک لندن که مسابقات جهانی بوکسورهای سنگین وزن در آن برگزار شد، سالیوان اصرار داشت بدون استفاده از دستکش، بوکس با بند انگشت را بگیرد.

در سال 1889 میلادی سالیوان برای آخرین بار در برابر بوکسورهای جیک کارلاین ، از بند انگشتان بوکس، از عنوان قهرمان در میان بوکسورهای سنگین وزن دفاع کرد. از آنجا که در انگلیس این قانون غیرقانونی اعلام شد، این دوره در ایالات متحده انجام شد.

پس از آن مبارزه، تعدادی از مسائل حقوقی سالیوان را مجبور به دفاع از عنوان قهرمانی خود در برابر جیمز کوربت با استفاده از دستکش های بالشتک و مطابق با قوانین “کوئینزبری” کرد. در آغاز قرن بیستم ، بوکس احتمالاً یکی از کوتاه ترین راه های شکوه و ثروت بود.

مرکز تبلیغات بوکس حرفه ای…

مرکز تبلیغات بوکس حرفه ای به تدریج به ایالات متحده آمریکا منتقل شد. این امر در درجه اول به دلیل رشد اقتصادی ایالات متحده و همچنین تعداد زیادی از مهاجران از سراسر جهان به آنجا وارد شده است. فقر و گرسنگی شدید، هزاران ایرلندی را مجبور به جستجوی پناهگاه در دنیای جدید کرد.

در سال 1915میلادی ایرلندی ها به عنوان گروه ملی مسلط در بوکس حرفه ای شناخته شدند و از بوکسورهایی چون تری مک گاورن، جک اوبراین فیلادلفیا، مایک سالیوان و برادرش جک، پکی مک فارلند، جیمی کلبی، جک بریتون و بسیاری دیگر. تعدادی از بوکسورهای با استعداد از آلمان، اسکاندیناوی و اروپای مرکزی نیز ظهور کردند.

ورزشکاران برجسته یهودی، مانند جو چویینسکی، آبه آتل، “مبارزه” لوینسکی و هری لوئیس که تا سال 1915 میلادی به طور فعال بوکس می زدند، با موج دوم بوکسورهای دیگری مانند بارنی راس، بنی لئونارد، سید تریس، لو تندلر، آل همراه شدند.

در همین حال، سیاه پوستان آمریکایی نیز شروع به رسیدن به قله های عالی بوکس کردند. پیتر جکسون، سام لنگفورد، جو والکات و جورج دیکسون از جمله آفریقایی تبارهای آمریکایی هستند که در بوکس در آمریکا به اوج شکوه رسیده اند.

جو گانس برنده مسابقات قهرمانی جهان در گروه سبک وزن در سال 1902 میلادی و جک جانسون، که در سال 1908 میلادی به عنوان اولین قهرمان سیاه پوستان در بین بوکسورهای سنگین وزن تبدیل شد، به دلیل نژادپرستی، مشارکت سیاه پوستان آمریکایی در مسابقات جهانی بوکس با مانع روبرو شد.

سالیوان در برابر جکسون سیاه پوست…

سالیوان در برابر جکسون سیاه پوست از دفاع از عنوان قهرمانی جهان خودداری کرد و جک دمپسی، معروف به “ماناسا مولر” نیز از مبارزه در برابر هری ویلز سیاه پوست خودداری کرد. جانسون به دلیل رنگ پوست به عنوان قهرمان شناخته نشد و پس از آزار و اذیت های متعدد، مجبور شد ایالات متحده را ترک کند.

آزار و اذیت بوکسورهای سیاه پوست آمریکایی تا “رکود بزرگ” سال 1929 میلادی ادامه داشت. در سال 1937 میلادی، بوکسور سیاه جو لوئیس عنوان قهرمانی جهان را در میان بوکسورهای سنگین وزن کسب کرد و یکی از مشهورترین بوکسورها شد.

هنری آرمسترانگ ، “شوگر” ری رابینسون، آرچی مور ، عزارد چارلز ، جرسی جو ولکات، فلوید پترسون، سانی لیستون، محمد علی و جو فرازیر نیز در وزن های مختلف عناوین قهرمان جهان را از آن خود کردند.

تاریخچه بوکس
تاریخچه بوکس
اسپانیا همچنین با بوکسورهای معروف…

اسپانیا همچنین با بوکسورهای معروف خود، مانند کارلوس مونزون، پاسکوال پرز، روبرتو Duran و الکسیس آرگلوو همکاری کرد. پانچو ویلا از فیلیپین اولین بوکسور آسیایی بود که در گروه سبک وزن در سال 1923 میلادی عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

در اواخر دهه 20 ، آسیای شرقی تعداد زیادی بوکسور را ارائه داد که با موفقیت برای کسب بالاترین عناوین بوکس حرفه ای می جنگیدند. بوکس آماتور به سرعت محبوبیت جهانی پیدا کرد.

این منجر به ترتیب مسابقات بین المللی شد که هر سال، هر دو سال یا مانند بازی های المپیک هر چهار سال برگزار می شود. بازی های اروپایی، بازی های مشترک المنافع، بازی های پان آمریكایی، مسابقات قهرمانی آفریقایی،.بازیهای نظامی جهان از جمله مسابقات شناخته شده بین المللی در بین بوكسرهای آماتور است.

دو سازمان در سال 1920 در ایالات متحده آمریکا تاسیس شدند:
انجمن ملی بوکس – سازمان عمومی؛
کمیسیون ورزش ایالتی نیویورک – یک سازمان دولتی.

به اشتراک گذاری کنترل منجر به شرایطی شد که سازمان های رقیب عناوین مشابهی را به بوکسورهای مختلف اعطا می کردند. در اروپا اتحادیه بین المللی بوکس بدنه حاکم بر بوکس حرفه ای شد که در سال 1948 میلادی به اتحادیه بوکس اروپا تغییر یافت. چندین تلاش برای ایجاد یک انجمن واحد کنترل کننده بوکس حرفه ای در سراسر جهان انجام شد، اما همه آنها ناکام ماندند.

شورای جهانی بوکس (WBC)…

شورای جهانی بوکس (WBC) در سال 1963 میلادی تاسیس شد. انجمن ملی بوکس (NBA) در اوایل دهه 1960 میلادی نام خود را به عنوان انجمن جهانی بوکس (WBA) تغییر داد. در سال 1983 میلادی فدراسیون بین المللی بوکس (IBF) تشکیل شد و در سال 1988 میلادی سازمان جهانی بوکس (WBO) فعالیت خود را آغاز کرد.

سازمان بین المللی بوکس (IBO) در سال 1991 میلادی تأسیس شد و یک سیستم رایانه ای مستقل را به عنوان رتبه بندی خود برگزیده است.

قوانین بوکس آماتور با قوانین بوکس حرفه ای تفاوت قابل توجهی دارد. مبارزات بوکس حرفه ای ممکن است از چهار تا دوازده دور ادامه داشته باشد. مدت زمان یک دور با سه دقیقه محدود می شود، اگرچه دورهای دو دقیقه ای اغلب در انگلیس ترتیب داده می شوند.

مسابقات بوکس حرفه ای به مدت پانزده دوره به طول انجامید، اما در پایان دهه 1980 میلادی، WBC ، WBA و IBF تصمیم مشترکی را برای محدود کردن تعداد دوازده دور به تصویب رساندند.

این بوکسورها معمولاً به دستکش های بالشتکی مجهز هستند که 226،8 – 283،3 گرم وزن دارند. داور معمولاً در مرکز حلقه می ایستد و نحوه رعایت قوانین جنگ را مشاهده می کند. برخی از قوانین حضور دو یا چهار داور را در خارج از حلقه مجاز می دانند. اما امتیاز دهی فقط توسط سه نفر از آنها (داوران حلقه ای) انجام می شود که امتیازات هر یک از بوکسورها را تخمین زده و در مورد یک برنده تصمیم می گیرند.

امتیاز دهی برای هر دور انجام می شود…

امتیاز دهی برای هر دور انجام می شود و برای تعیین برنده حداقل دو یا سه داور باید به یکی از بوکسورها اولویت بدهند. چنین پیروزی معمولاً “با به دست آوردن امتیاز” نامیده می شود (در لیست مبارزات واجد شرایط است و به عنوان “W” برای برنده و “L” برای بازنده مشخص می شود).

این مسابقه ممکن است با ناک اوت به پایان برسد زمانی که یکی از مبارزان ناکام می ماند و قادر به ایستادن و ادامه مبارزه در عرض ده ثانیه نیست، یعنی وقتی داور شروع به شمارش کرد و تا ده شمارش کرد (در مبارزات این پیروزی به عنوان KO ذکر شده است برای برنده و LKO برای بازنده). این مبارزه ممکن است با اصطلاح ناک اوت فنی پایان یابد (در لیست مبارزات به عنوان TKO برای برنده و LTKO برای بازنده ذکر شده است).

این اتفاق زمانی رخ می دهد که داور مسابقه را به دلیل برتری آشکار یکی از مبارزان متوقف می کند. مربیان و دارندگان بطری بوکسور تصمیم به خاتمه یک دوره (در این حالت حوله سفید بلند می شود) تصمیم می گیرند.

اگر یکی از بوکسورها.آسیب دیده باشد..

اگر یکی از بوکسورها آسیب دیده باشد و این به او اجازه نمی دهد یک دوره را ادامه دهد، یا اگر آسیب روحی ممکن است زندگی و سلامتی یکی از بوکسورها را تهدید کند (این تصمیم را می توان با عضویت یک پزشک در یک هیئت.داوران گرفت ) ممکن است مسابقات نیز قرعه کشی شود،.به عنوان مثال داوران پس از اتمام تمام راندهای تعیین.شده برای این مسابقه، به هیچ یک.از بوکسورها اولویت خود را نمی دهند.

در این حالت داور تصمیم “بدون مسابقه” می گیرد، یعنی این مسابقات برگزار نشده است. در لیست مبارزات.به عنوان NC, مشخص شده است. این تصمیم ممکن است.زمانی گرفته شود که دو بوکسور.از مسابقات رد صلاحیت شوند یا از.مسابقات کنار کشیده شوند.

در صورت رد صلاحیت یکی دیگر از بوکسورها، ممکن است این برد کسب شود. این رد صلاحیت ممکن است به.دلیل نقض قوانین توسط یکی از بوکسورها (ضربه به سر.، مشت زیر کمر و غیره) باشد ، تجهیزات ورزشی.یا گروه وزنی یکی از بوکسورها متناسب.با شرایط تعیین شده.وزن نیست. در لیست مبارزات این ممکن است به عنوان WDSQ برای برنده و LDSQ برای بازنده مشخص شود.

 

حرف آخر 

امیدواریم که شما از وبلاگ تاریخچه بوکس راضی بوده باشید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید…


شما بزرگواران میتوانید از راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع کیسه بوکس ها با مجموعه ی درویشی اسپرت تماس بگیرید.

شماره تماس:

09395704612

ایمیل:

rezadarvishi13551383@gmail.com

واتساپ:

09395704612

اینستاگرام:

r.darvishi11

حجره اینترنتی 

آدرس:

کرج زیر پل فردیس

 

تولیدات محصولات کیسه بوکس در فروشگاه اینترنتی درویشی اسپرت

کیسه بوکس , کیسه بوکس ایستاده ,
تولید کننده کیسه بوکس ایستاده , کیسه بوکس سرعتی ,
گلابی بوکس , گلابی بوکس ایستاده , ادمک مبارزه , آدمک مبارزه , آدمک رزمی , آدمک سیلیکونی , تولید کننده ادمک مبارزه , گلابی اسپینر دار , گلابی اسپینر دار ایستاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *