پیشگیری از آسیب در بوکس

درویشی اسپرت

10 راه پیشگیری از آسیب های ورزش بوکس | درویشی اسپرت ارائه دهنده انواع کیسه بوکس با کیفیت بالا و ضمانت کالا به شما مشتریان گرامی میباشد

 

حال که با انواع آسیب های ورزش بوکس آشنا شدید، وقت آن رسیده که راهکارهای پیشگیرانه و درمانی این آسیب را به طور کامل به شما معرفی کنیم. برای در امان ماندن از هرگونه آسیبی در این ورزش، نکات زیر را بادقت بخوانید و به کار ببندید!

پیشگیری از آسیب در بوکس
پیشگیری از آسیب در بوکس

1. مجهز وارد رینگ شوید!

در طول تمرین یا مبارزه، حتی اگر در حال تمرین هستید یا مبارزه سبکی دارید، باز هم از تجهیزات استفاده کنید چون همیشه امکان آسیب‌دیدگی وجود دارد؛ مثلا این‌که دچار پارگیِ بافت‌های نرم دهان شوید.

اکنون چند وسیله محافظتی در برابر آسیب های ورزش بوکس را معرفی می‌کنیم.

کلاه: اگر قوانین مسابقه شما اجازه می‌دهد، حتما کلاه مناسبی سر کنید. مطمئن شوید که کلاه را درست روی سر خود گذاشتید، احساس راحتی می‌کنید و به‌خوبی همه جا را می‌بینید.
دستکش بوکس: در هر مبارزه‌ای، برای محافظت از دست‌ها و کاهش شدت ضربه حریف، حتما دستکش داشته باشید. حتی در حین تمرین هم باید از دستکش استفاده کنید. چون ضربات سنگین واردشده به کیسه بوکس، ممکن است به دست‌های شما شدیدا آسیب بزند.
گارد لثه: دهان و دندان‌ها در حین مبارزه یا تمرین، به شدت در خطرند. چون ممکن است ضربه حریف، مستقیم روی لثه و دندان‌ها وارد شود. در نتیجه باعث شکستگیِ دندان‌هایتان شود، یا دندان‌های ردیف پایین و بالا محکم به‌هم برخورد کند. بیشتر شکستگی‌ها نیز ناشی از برخورد دندان‌های دو ردیف باهم است. بنابراین استفاده از گارد لثه با مارک مناسب، قطعا ضروری است و باعث کاهش آسیب های ورزش بوکس می‌شود.
باند بوکس: لطفا چه در تمرین و چه در مبارزه انگشتان و مچ دستتان را حتما با باند ببندید. باند بوکس دو نوع کارکرد دارد. یکی این‌که از مچ و انگشتان شما در برابر آسیب‌های بوکس محافظت می‌کند. دیگر این‌که از آسیب‌دیدگیِ پوست پیشگیری می‌کند. بهتر است که از باندی استفاده کنید که به اندازه کافی طولانی باشد.

2. انعطاف‌پذیری بدن‌تان را بالا ببرید!

بوکسورها با فشار عضلانیِ زیاد و انواع آسیب های ورزش بوکس روبه‌رو هستند. اما یک راه گریزی وجود دارد و آن تمرینات کششی و انعطافی است. وقتی به‌طور منظم تمرینات انعطاف‌پذیریِ بدن را انجام می‌دهید، عضلات و رباط‌های شما کشیده و بلند می‌شود، در نتیجه دامنه حرکتی‌تان افزایش می‌یابد. دامنه حرکتیِ بیشتر، خطر آسیب‌هایی مثل کشیدگی یا پارگی عضلات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

شما باید روی تمرینات کششی با هدف عضلات خاص مانند همسترینگ (پشت ران)، چهارسر ران و عضلات شانه تمرکز کنید. همچنین، فراموش نکنید که قبل از ورزش، تمرینات گرم کردن عمومی و تخصصی را انجام دهید.

پیشگیری از آسیب در بوکس
پیشگیری از آسیب در بوکس

3. رکورد قدرت و چابکی را بزنید!

بوکسوری که شما باشید، به‌خوبی می‌دانید که دفاع از خود در مبارزه چقدر ضروری است. شما باید از استقامت و قدرت خیلی خوبی برخوردار باشید تا بتوانید در مقابل انواع ضرباتی که به سر و صورت‌تان نواخته می‌شود، مقاومت کنید.
برای این‌که هرچه بهتر بتوانید از خودتان دفاع کنید، باید چابکی و سرعت بالایی داشته باشید. چابکیِ بدن مهارتی‌ست که با تمرین و مداومت در تمرین به‌دست می‌آید. اگر حس می‌کنید به قدر کافی بدن قوی و آماده‌ای ندارید، از یک برنامه بدنسازی حرفه‌ای تمرین کنید.

پیشگیری از آسیب های بوکس

4. رژیم غذایی حرفه‌ای انتخاب کنید!

همه ورزشکاران نیاز به رژیم غذایی ورزشی شخصی دارند تا پس از تمرین و مسابقه به‌خوبی ریکاوری شوند و قوی بمانند. رژیم غذایی روزانه شما به‌عنوان یک بوکسور باید حاوی مقادیر زیادی کلسیم، پروتئین و ویتامین D باشد تا استخوان‌ها و عضلاتتان به‌خوبی حمایت و تقویت شود و از آسیب های ورزش بوکس دور بمانید.
شما به‌عنوان یک ورزشکار باید مواد مغذی موردنیاز بدنتان را دریافت کنید تا استخوان‌هایتان تقویت شود. یک رژیم غذایی اصولی، غنی از مواد مغذی و معدنی است و به کاهش خطر شکستگیِ استخوان کمک می‌کند. اگر هم دچار شکستگی شده باشید باعث بهبود سریع‌تر استخوان‌ها می‌شود.

5. زیاد آب بنوشید!

نوشیدنِ مایعات و آب فراوان برای آب‌رسانی به بدن بسیار مهم است. فرقی نمی‌کند در دوره مسابقه هستید یا مشغول تمرین؛ به هرحال بوکسورها باید با مصرف نوشیدنی‌های ورزشی، الکترولیت‌ها و آب ازدست‌رفته در اثر تعریق را جبران کنند.
اگر نتوانید به قدر کافی مایعات مصرف کنید بدن شما دچار کم آبی می‌شود. در نتیجه حین تمرین احساس خستگی بر شما غالب خواهد شد. برای پیشگیری از آسیب های ورزش بوکس به اندازه کافی آب بنوشید.

6. اصولی وزن کم کنید!

اگر برای مسابقه باید وزن کم کنید، حتما این کار را اصولی و زیرنظر کارشناس علوم تغذیه و ورزش انجام دهید. کاهش وزن قبل از مسابقه چالش همیشگیِ رزمی‌کاران است. در نهایت هم کسی برنده می‌شود که بهتر توانسته انواع چالش‌ها را مدیریت کند.
فقط مراقب باشید که برای کاهش وزن، سراغ روش‌ها و رژیم‌های اشتباه و غیراصولی نروید. اگر عضله بسوزانید، فاجعه‌ای بزرگ به حساب می‌آید و تمام زحماتتان هدر می‌رود. عیب بزرگ دیگر کاهش وزن غیر اصولی قبل از مسابقه، این است که در حین مبارزه بدنتان به اصطلاح خالی می‌کند و احتمال بیشتری دارد که آسیب های ورزش بوکس گریبان‌تان را بگیرد.

پیشگیری از آسیب های بوکس

7. درد را تحمل نکنید!

خیلی وقت‌ها بوکسورهای حرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ای، نسبت به درد بی‌توجهند و و سراغ پزشک نمی‌روند. تا جایی‌که اوضاع به حدی بد می‌شود که دیگر پزشک هم کاری نمی‌تواند انجام دهد. دردی که اگر در ابتدا پیگیری میشد، حتما قابل درمان بود. پس هرگونه سرگیجه، حالت تهوع یا خونریزی در ورزش بوکس باید جدی گرفته شود.

8. به بدن خود استراحت دهید!

برای در امان ماندن از آسیب های ورزش بوکس، خوب است که سخت تمرین کنید و خودتان را به چالش بکشید؛ اما اگر دردی سراغتان آمد، تمرین را متوقف کنید و نقطه درد را با تمرین بیشتر تحریک نکنید.
همچنین مهم است که پس از هر جلسه تمرین، یک ریکاوری خوب را تجربه کنید. با این کار عضلاتتان فرصت رشد پیدا می‌کنند و بهبود می‌یابند. علاوه‌بر این، با وجود آسیب هم نباید تمرین کرد. بهترین کار این است که به بدنتان فرصت بدهید تا بهبود پیدا کند.

9. داخل بینی را چرب کنید!

وقتی پوست داخل بینی خشک است، احتمال خونریزی، بیشتر می‌شود. استنشاق بخار آب، قطره بینی آب شور و اسپری‌های مرطوب‌کننده بینی مانند اسپری بینیِ آلوئه‌ورا روش مؤثری برای رطوبت‌رسانی است. با مرطوب‌کردنِ پوست داخل بینی قبل از مبارزه، می‌توانید احتمال خون‌ریزیِ بینی را هم کم کنید.

10. تکنیک‌های مشت‌زنی را یاد بگیرید!

دست‌های شما با ارزش‌ترین ابزار ورزش بوکس است اما مستعدترین ابزار در معرض آسیب هم به شمار می‌رود. برای به حداقل رساندن آسیب مچ دست و انگشتانتان، باید تکنیک‌های مشت‌زنی را به‌خوبی یاد بگیرید.
داشتن یک گارد صحیح، رقص پای اصولی و همین‌طور مشت‌زنیِ تکنیکی، به شما کمک می‌کند که نه‌تنها پیروز رینگ شوید؛ بلکه از خودتان در برابر آسیب های ورزش بوکس به خوبی محافظت کنید.

حرف آخر 

امیدواریم که شما از وبلاگ قوانین ورزش بوکس راضی بوده باشید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید…


شما بزرگواران میتوانید از راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع کیسه بوکس ها با مجموعه ی درویشی اسپرت تماس بگیرید.

شماره تماس:

09395704612

ایمیل:

rezadarvishi13551383@gmail.com

واتساپ:

09395704612

اینستاگرام:

r.darvishi11

حجره اینترنتی 

آدرس:

کرج زیر پل فردیس

 

تولیدات محصولات کیسه بوکس در فروشگاه اینترنتی درویشی اسپرت

کیسه بوکس , کیسه بوکس ایستاده ,
تولید کننده کیسه بوکس ایستاده , کیسه بوکس سرعتی ,
گلابی بوکس , گلابی بوکس ایستاده , ادمک مبارزه , آدمک مبارزه , آدمک رزمی , آدمک سیلیکونی , تولید کننده ادمک مبارزه , گلابی اسپینر دار , گلابی اسپینر دار ایستاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *