چه زمانی و چقدر ورزش کنیم

چه زمانی و چقدر ورزش کنیم

چه زمانی و چقدر ورزش کنیم, محققان عقیده دارند که هر فرد به طور متوسط به ۳۰ دقیقه در روز ورزش و فعالیت جسمی نیاز دارد.

برخی دیگر از متخصصین ورزشی باور دارند که این میزان باید به یک ساعت هم برسد.

عقاید و توصیه های ضد و نقیض و متفاوت از سوی متخصصین علم ورزش ممکن است باعث سردرگمی شما نیز شده باشد.

احتمالاً دوست دارید بدانید که واقعاً به چه مقدار ورزش در روز نیاز دارید.

مقدار صحیح ورزش برای شما بستگی به هدف شما از ورزش و آنچه که امیدوارید با ورزش به دست آورید، دارد.

برای مثال، کسی که اضافه وزن دارد و میخواهد وزن کم کند،

مطمئناً باید بیشتر از کسی که هدفش از ورزش حفظ سلامتی است، ورزش کند.

در حالیکه فعالیت او نیز به مراتب کمتر از یک دونده دو ماراتن است.

اهداف زیر را در نظر بگیرید:

حفظ سلامتی: اگر دوری از مشکلات قلبی، دیابت، و سایر بیماری ها مهمترین هدف شما از ورزش کردن است.

متخصصین سلامت و بهداشت می گویند که تحقیقات انجام گرفته در سال ۱۹۹۶ توصیه می کنند.

که افراد باید در اکثر روزها حداقل نیم ساعت در روز فعالیت ورزشی با شدت متوسط داشته باشند.

انواع فعالیت ورزشی با شدت متوسط عبارتند از: پیاده روی تند، شنا، و حتی کارهای خانه،

فقط کافی است که فعالیت قوی مثل تمیز کردن کف خانه و اینها باشد.

می توانید این فعالیت ها را به سه جلسه ۱۰ دقیقه ای در روز تقسیم کنید.

کاهش وزن: اگر شما هم مثل میلیونها ایرانی که اضافه وزن دارند و می خواهند وزن کم کنند یا از بیشتر شدن وزنشان جلوگیری کنند باشید.

مطمئناً نیم ساعت تمرین با شدت متوسط در روز خواست شما را برآورده نمی کند یا آنقدرها که فکر می کنی دتاثیر گذار نیست.

چند دقیقه ورزش‌ برای من مناسب است؟

چه زمانی و چقدر ورزش کنیم

برطبق تحقیقات و بررسی‌های انجام شده توسط مرکز سلامت قلب انگلستان، بهترین حالت برای افراد در سنین ۱۹ تا ۶۴ سال، میانگین ۳۰ دقیقه فالیت و ورزش در طول روز است.

البته اگر دچار مشکلات قلبی یا معلولیت هایی هستید  هر مقدار فعالیت که در توانتان است انجام دهید..

با توجه به اینکه ورزش تنوع بسیار زیادی دارد، این مرکز، تمرینات را به سه بخش مجزا تقسیم کرده است:

یک: ۱۵۰ دقیقه تمرینات شدت متوسط هوازی به همراه  دو بار تمرینات قدرتی در هفته

دو: ۷۵ دقیقه تمرینات شدتی ایروبیک به همراه  تمرینات قدرتی عضلانی دو بار در هفته

سه: ۹۰ دقیقه ترکیب تمرینات شدتی و متوسط به همراه  تمرینات قدرتی عضلانی سه روز در هفته

بهترین زمان برای ورزش‌کردن کدام است؟

چه زمانی و چقدر ورزش کنیم

برخی افراد سر ساعت ۶ صبح لباس ورزشی می‌پوشند و برای دویدن بیرون می‌روند.

بعضی ها تا پیش از ظهر حوصله ورزش ندارند و پیاده‌‌روی پس از شام در محله‌شان را ترجیح می‌دهند.

بهترین زمان برای ورزش کدام است؟ حقیقت این است که در حال حاضر شواهد قابل‌اعتمادی در این‌باره وجود ندارد،

که نشان دهد ورزش‌ در کدام هنگام روز باعث سوزاندن کالری بیشتری می‌شود.

اما زمانی از روز که در آن ورزش می‌کنید، بر «احساس شما» از ورزش‌کردن تاثیر خواهدگذاشت.

به گفته کارشناسان، باید زمانی از روز را انتخاب کنید که بتوانید مرتب در آن ورزش کنید،

تا ورزش به عادت روزانه‌تان تبدیل شود.

دکتر لی عقیده دارد: “اگر سعی دارید از اضافه شدن وزنتان جلوگیری کنید،

نسبت به وقتی که بخواهید فقط از بروز مشکلات و بیماری های قلبی جلوگیری کنید،

احتمالاً به ورزش بیشتری نیاز داریداگر وقت برای ورزش کردن ندارید.

اگر برای ورزش کردن  زمان کافی ندارید، الزاما نباید چند ساعت از روز را در باشگاه بگذرانید.

همین که در طول روز، فعالیت بدنی شما به حدی باشد که ضربان قلب‌تان افزایش یابد و تنفس شما سریع‌تر شود کافی است.

چه زمانی و چقدر ورزش کنیم

چه زمانی و چقدر ورزش کنیم

در ادامه چندین راهکار ساده برای افزایش فعالیت بدنی به شما ارائه خواهد شد.

باید از برنامه‌ی ورزشی روتین خود لذت ببرید.

پس لیستی از کارهای مورد علاقه‌ی خود را که برای انجام آنها نیاز به فعالیت بدنی دارید، تهیه کنید.

این فعالیت‌ها را می‌توانید در قالب دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه برگزار کنید.

با خانواده یا دوستان خود به پیاده‌روی بروید و یا اینکه اگر کودک خود را به پارک می‌برید به جای نشستن روی نیمکت،

در بازی‌های او مشارکت کنید.

فعالیت ساده‌ی دیگری که همه‌ی ما روزانه با آن مواجه می‌شویم، استفاده از پله به جای آسانسور است .

ماشین خود را دورتر از محل کار خود پارک کنید و بقیه مسیر را پیاده بروید.

از ورزش‌های دیگری مانند شنا، پیاده‌روی، اسکی روی آب یا اسکی روی برف که جنبه تفریحی و سرگرمی دارند می‌توانید استفاده کنید.

برای سلامت جسم و روان، کافی است این فعالیت‌ها را جزئی از اولویت‌های خود در زندگی قرار دهید.

برای تداوم علاقه‌ خود به انجام برنامه‌ی ورزشی، یک سیستم حمایتی و تشویقی ایجاد کنید.

مثلا از خانواده و دوستان خود بخواهید اگر به انجام برنامه‌های روتین خود پایبند بودید برای شما پاداشی در نظر بگیرند.

از ورزش کردن لذت ببرید

چه زمانی و چقدر ورزش کنیم

برای بسیاری از افراد یک ساعت ورزش در روز بسیار ترسناک است.

اما ورزش لزوما به معنای یک ساعت فعالیت خسته کننده و فرساینده نیست.

فراموش نکنید که هم با انجام فعالیت فیزیکی روزانه وهم با ورزش های سنگین و شدید می توانید کالری بیشتری بسوزانید.

و از بدنی متناسب برخوردار شوید.

مربیان باسابقه عقیده دارند انتخاب یک برنامه ورزشی مناسب مانند پیداکردن یک دوست خوب است.

اگرچه کار آسانی نیست اما همیشه می توانید رویش حساب باز کنید.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این وبلاگ راضی بوده باشید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید…


شما بزرگواران میتوانید از راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع کیسه بوکس ها با مجموعه ی درویشی اسپرت تماس بگیرید.

شماره تماس:09395704612

ایمیل:rezadarvishi13551383@gmail.com

واتساپ:09395704612

اینستاگرام:r.darvishi11

حجره اینترنتی 

آدرس:کرج زیر پل فردیس

تولیدات محصولات کیسه بوکس در فروشگاه اینترنتی درویشی اسپرت

کیسه بوکس , کیسه بوکس ایستاده , تولید کننده کیسه بوکس ایستاده , کیسه بوکس سرعتی , گلابی بوکس , گلابی بوکس ایستاده , ادمک مبارزه , آدمک مبارزه , آدمک رزمی , آدمک سیلیکونی , تولید کننده ادمک مبارزه , گلابی اسپینر دار , گلابی اسپینر دار ایستاده, فواید هنر های رزمی برای کودکان, , جوجیستوی, جوجیستوی برزیلی, به شروع ورزش در بچه ها, بهترین ورزش رزمی برای دختر بچه ها, چقدر ورزش کنیم, چه زمانی ورزش کنیم, 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *