مزایا و معایب ورزش کراسفیت

معنی کراس فیت:

مزایا و معایب ورزش کراسفیت,کراس فیت به معنی دستیابی به آمادگی جسمانی در تمامی زمینه هاست.

تمرینات کراس فیت به صورت کلی برای ارتقای ۱۰ ویژگی فیزیکی افراد انجام می شود:

استقامت قلبی- عروقی و تنفس، استقامت بدنی، قدرت، انعطاف پذیری، توان تعادل، سرعت، تناسب اندام، چابکی، دقت و تمرکز

بزرگترین فایده کراس فیت چیست؟

مزایا و معایب ورزش کراسفیت

هنگامی که شما وارد یه باشگاه کراس فیت می شوید در میا‌‌ن افرادی ورزش خواهید کرد که واقعا عاشق فیتنس و تناسب اندام هستن.

آنها نه تنها وقت بیشتری رو نسبت به افراد عادی برای تمرینات صرف می کنن، بلکه تغذیه بهتر، استفاده بهتر از مکمل ها و… رو هم در دستور کار خودشون قرار میدن و همچنین عادات ناسالم کمتری هم مثل سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و کم خوابی‌ دارن.

مضرات ورزش کراس فیت چیست؟

یکی‌ از بارزترین مشکلات افراد بخصوص ورزشکاران تازه کار در این ورزش، پیچ خوردگی، آسیب مفاصل، کشیدگی ماهیچه و حتی پارگی لیگامنت ها در این تمرینات است.

تحقیقات نشان داده است که به ازای هر ۱۰۰۰ ساعت از تمرینات کراس فیت حدود ۲ تا ۴ آسیب دیدگی ایجاد میشود . این میزان آسیب دیدگی برابر با وزنه برداری و پاورلیفتینگ هست.

انجام حرکات این ورزش نه تنها ریسک بالایی دارد، بلکه انجام آنها به صورت پشت سر هم، درحالی که خسته هستید احتمال جراحت رو هم بالاتر می برد.

مزایا و معایب ورزش کراسفیت

آیا ورزش کراس فیت بدون خطر است؟

مزایا و معایب ورزش کراسفیت

کراس فیت ، نوعی تمرین تناسب اندام با شدت بالا می باشد. خطر بروز صدمات و آسیب ها، با افزایش شدت تمرینات و یا اضافه کردن وزنه هایی که بلند می کنید، می تواند افزایش یابد.

 آسیب های متداول و رایج در ورزش کراس 

  • کمر درد
  • تاندون کاف روتاتور
  • تاندون آشیل
  • آسیب زانو
  • آسیب آرنج تنیس بازان

اگر تازه‌ کار هستید و یا به تازگی به ورزش کراس فیت روی آورده اید، عاقلانه این است که با یک مربی تناسب اندام آموزش‌ دیده تمرینات خود را شروع کنید تا از روش درست انجام دادن تمرینات ورزشی، مطمئن باشید.

گرفتن فرم نامناسب به بدن در حین انجام حرکات، تلاش برای انجام سریع حرکات ورزشی و یا بلند کردن بیش از حد وزنه ها، ممکن است منجر به آسیب دیدگی شما شوند.

افراد مبتدی باید حرکات را آرام تر انجام دهند و وزنه ها را به تدریج اضافه کنند تا سطح آمادگی جسمانی خود را بهبود ببخشند.

ورزش کراس فیت برای تمام افراد، امن و بدون خطر نیست.چنانچه باردار هستید و قبلا تمرینات کراس فیت را انجام می دادید، برای ادامه انجام تمرینات باید با پزشک خود مشورت کنید.

اگر باردار هستید و به تازگی قصد انجام تمرینات کراس فیت را دارید، باید تا زمان زایمان خود صبر کرده و سپس تمرینات را شروع کنید.

چنانچه آسیب دیده هستید یا مشکلات و نگرانی هایی در رابطه با سلامتی خود دارید، انجام تمرینات کراس فیت برایتان خطرناک است.

در این زمینه ابتدا باید از پزشک خود اجازه بگیرید و یا قبل از شروع تمرینات کراس فیت، با یک فیزیوتراپیست کار کنید .

اگر تمرینات کراس فیت را امتحان کنم، آسیب می بینم؟

مطالعه انجام شده در سال 2018 نشان داد که آموزش کراس فیت در مقایسه با تمرینات سنتی دیگر، نسبتاً بی خطر است.

در طول چندین سال گذشته، تمرینات کراس فیت از نظر احتمال زیاد آسیب ها به دقت مورد بررسی قرار گرفته است؛ هرچند به نظر می رسد این گفته ها توسط شواهد تجربی حمایت نمی شوند.

در مورد آسیب و تخریب عضلات چطور؟ لیپسون می گوید، در حالی که رابدومیولیز (بیماری که بافت عضله تخریب می شود که در نهایت موجب آسیب به کلیه ها می شود) یک خطر واقعی در هر گونه تمرین با شدت زیاد است، در کراس فیت خیلی شایع تر از سایر تمرینات نیست.

با داشتن یک مربی هوشمند و برنامه های فکر شده، این خطر اجتناب پذیر است. او اضافه می کند که مهم است به زبان بدن خود گوش بدهید و شدت تمرینات را به تدریج افزایش دهید.

چطور بفهمم کراس فیت برای من مناسب است؟

شاید شنیده باشید که طرفداران این ورزش، به آن قسم می خورند. اما آیا واقعاً کراس فیت برای همه خوب است.

لیپسون می گوید: طیف افرادی که این ورزش را انجام می دهند بسیار گسترده است، از بازیکنان فوتبال تا افراد مسن و زنانی که به تازگی مادر شده اند.

در حالی که هر تمرین دارای حرکات و وزن های مشخصی است، اکثر افراد در اغلب سالن های کراس فیت تمریناتی را انجام می دهد که مقیاس گذاری شده است.

مقیاس گذاری اجازه می دهد تا تمرینات یکسان را به سادگی با تغییر وزن و حرکات بر اساس توانایی ورزشکار انجام دهند تا بتواند همان میزان شدت را ایجاد کند.

به عنوان مثال، اگر تمرین آویزان شدن از میله باید 50 بار تکرار شود، مربی ممکن است برای یک نفر آن را تا 25 تکرار پایین بیاورد یا به شخص دیگر بگوید که در طول حرکت آرنج را با زانو لمس کند.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این وبلاگ راضی بوده باشید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید…

شما بزرگواران میتوانید از راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع کیسه بوکس ها با مجموعه ی درویشی اسپرت تماس بگیرید.


شماره تماس:09395704612

ایمیل:rezadarvishi13551383@gmail.com

واتساپ:09395704612

اینستاگرام:r.darvishi11

حجره اینترنتی 

آدرس:کرج زیر پل فردیس

تولیدات محصولات کیسه بوکس در فروشگاه اینترنتی درویشی اسپرت


 تولید کیسه بوکس, خرید کیسه بوکس, کیسه بوکس بلیزر, تولید کیسه بوکس ایستاده, تولیدی کیسه بوکس در کرج, کیسه بوکس ایستاده, تولید آدمک مبارزه, آدمک مبارزه, خرید آدمک مبارزه، خرید کیسه بوکس ، دبل گلابی ایستاده,  کیسه بوکس ایستاده دست دوم , کیسه بوکس ایستاده قیمت , قیمت کیسه بوکس ایستاده ارزان , قیمت کیسه بوکس گلابی , کیسه بوکس گلابی ایستاده , سفارش کیسه بوکس گلابی, کیسه بوکس گلابی ایستاده در کرج , قیمت گلابی بوکس ایستاده , فواید کیسه بوکس گلابی , کیسه بوکس گلابی سقفی , تولید گلابی بوکس ایستاده , فواید کیسه بوکس گلابی , قیمت کیسه بوکس گلابی , گلابی بوکس تک رزم , تمرین با کیسه بوکس گلابی ایستاده , قیمت گلابی بوکس ایستاده , کیسه بوکس گلابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *