آیا ورزش ترکیبی خوب است

ورزشی ترکیبی مناسب کل بدن

آیا ورزش ترکیبی خوب است, حتی اگر ورزشکار حرفه ای هم نباشید حتما درباره ورزش های ترکیبی با شدت بالا شنیده اید. در این نوع ورزش حرکات را با شدت بالا انجام می دهید و بینشان برای مدت زمان کمی استراحت می کنید.

در دنیای پر مشغله امروز بسیاری از ما فرصت چندانی برای ورزش کردن در اختیار نداریم بنابراین می توانیم در کمترین زمان ممکن و با کمک ورزش های ترکیبی هم تمرینی قدرتی داشته باشیم و هم هوازی.      آیا ورزش ترکیبی خوب است

ورزش‌های ترکیبی علاوه بر کاهش وزن و کنترل استرس، شما را از ابتلا به بیماری‌های جدی‌تری، مانند سرطان، کلسترول و بیماری‌های قلبی و عروقی دور می‎کند.

آیا ورزش ترکیبی خوب است

آیا ورزش ترکیبی خوب است

مزایای ورزش فانکشنال

اساسا افراد برای دستیابی به تناسب اندام، کاهش یا افزایش وزن، ایجاد قدرت مضاعف برای قسمتی از بدن، تقویت عضلات، استقامت بدن به سمت ورزش کردن گام بر می دارند.

ممکن است اهداف شما تنها یکی از موارد بالا باشد و یا به طور کلی بخواهید تناسب اندام به معنای عام را ممکن سازید. اما بد نیست بدانید که تمایل به ورزش کردن و انتخاب رشته های ورزشی بیشتر در جهت کاهش وزن صورت می گیرد.

معضل چاقی و افزایش وزن که اکنون در بسیاری از کشورها مانند کشور ما وجود دارد باعث شده افراد برای جلوگیری از ابتلا به عوارض چاقی به سمت ورزش کردن ترغیب شوند.

خوشبختانه همسو با این احساس نیاز رشته های ورزشی توسعه و گسترش چشمگیری داشته اند.

حالا ورزش ها فارغ از جنسیت انتخاب می شوند، برای مثال اگر تا پیش از این بدنسازی به عنوان یک ورزش مردانه به شمار می آمد حالا بانوان نیز در این رشته ورزشی بیشتر دیده می شوند. در کنار این تمایل توجه به ورزش هایی که قبل از این کمتر دیده می شدند نیز بیشتر شده است.

ورزش ترکیبی و عضله سازی

ورزش های ترکیبی ماند ایروبیک، کراس فیت، زومبا و غیره از این دست ورزش ها هستند که اکنون طرفداران بسیاری دارند. ما امروز می خواهیم یکی دیگر از ورزش هایی که مورد استقبال قرار گرفته اما هنوز فرصت دیده شدن مانند ورزش های دیگر را نداشته معرفی کنیم.

ورزش فانکشنال که شاید نام آن را کمتر شنیده باشید برای ورزشکارانی مناسب است که می خواهند عملکرد بهتری داشته باشند.

می توان گفت که این ورزش برای افرادی مناسب است که دچار آسیب جسمی شده اند از طرفی افراد این ورزش را برای افزایش توانایی بدن در زندگی روزمره نیز انتخاب می کنند.

تمرینات این ورزش می تواند برای تمامی افراد مناسب باشد. در ادامه توضیحات مفصلی درباره این رشته ورزشی می خوانید:

آیا تمرینات فانکشنال برای همه افراد مناسب است؟

اگر مدتی است که ورزش نکرده اید یا اگر مشکل سلامتی دارید، بهتر است قبل از شروع هر برنامه ورزشی جدید با پزشک خود مشورت کنید. به همین ترتیب، اگر باردار هستید، با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت نبود بیماری و عارضه خاص فعالیت متوسط ​​به طور کلی در دوران بارداری بی خطر است، اما پزشک می تواند بهترین گزینه را برای شما ارزیابی کند.

همچنین بهتر است با تمرینات مربوط به وزن بدن شروع کنید. اما مراقب باشید در مقابل تمریناتی که نیاز به ضربه زیاد دارند، مقاومت زیادی ایجاد نکنید، زیرا در صورت عدم انجام بهینه تمرینات، مفاصل و بافت های نرم در معرض خطر بیشتری قرار می گیرند.

انجام حرکات در آب راهی کم تأثیر برای دستیابی به ورزش های عملکردی مانند فانکشنال است.

ترکیب بدنسازی و دویدن مفید است یا مضر؟

ترکیب بدنسازی و دویدن و مزایا و معایب آن از متداول ترین سوالات ورزشکاران می باشد.

همچنین نحوه صحیح انجام این کار هم مسئله ای جدا است. یکی از شایع ترین سوالاتی که برای ورزشکاران پیش می آید این است که آیا ترکیب بدنسازی و دویدن ممکن است؟ یا ما فقط می توانیم یکی از آن ها را انتخاب کنیم و انجام این دو ورزش برای یک فرد مفید نیست؟

اجازه دهید در همین ابتدای مقاله به شما پاسخ کوتاهی بدهیم: شما محکوم به انتخاب یکی از این دو ورزش نیستید و در واقع، حتی بهتر است آن ها را با هم ترکیب کنید!
اگر سوال شما دقیقا این است، پاسخ مثبت می باشد. اما در اکثر مواقع سوال اصلی این است که آیا می توان عضله سازی و کاهش وزن را همزمان انجام داد؟ پاسخ به این سوال کمی پیچیده تر است.

برای اینکه بتوانید عضله سازی خود را افزایش دهید، باید کالری بیشتری مصرف کنید. همانطور که می دانید، در رژیم های غذایی افزایش حجم عضلات، پروتئین مهم ترین نقش را دارد و خوردن آن به معنای دریافت کالری بیشتر است.

ورزش ترکیبی و لاغری

از طرف دیگر، برای کاهش وزن باید مصرف کالری خود را کاهش دهید. احتمالا تا اینجا حدس زده اید که کاهش و افزایش مصرف کالری به طور همزمان غیرممکن است! به همین علت است که افزایش توده عضلانی و کاهش وزن به طور همزمان بسیار دشوار می باشد. حتما به خاطر دارید که دویدن کالری سوزی زیادی به همراه دارد.

بنابراین، افزایش حجم عضلات، انجام تمرینات بدنسازی، دویدن منظم، جبران کالری سوزی و دریافت پروتئین کافی به طور همزمان کار آسانی نیست و بهتر است بر روی یکی از این اهداف تمرکز کنید.

البته در صورتی که نمی خواهید حجم عضلات خود را به طور چشمگیری افزایش دهید، دویدن و بدنسازی می توانند مکمل یکدیگر باشند. تقویت قدرت و استقامت توسط بدنسازی همیشه مفید است و قطعا می تواند در کنار یک برنامه دویدن بسیار موثر واقع شود. ترکیب این دو به حفظ تناسب اندام شما کمک می کند و در کل باعث می شود احساس سلامت بیشتری داشته باشید.

و در آخر

امیدواریم که شما از این وبلاگ راضی بوده باشید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید…

شما بزرگواران میتوانید از راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع کیسه بوکس ها با مجموعه ی درویشی اسپرت تماس بگیرید.


شماره تماس:09395704612

ایمیل:rezadarvishi13551383@gmail.com

واتساپ:09395704612

اینستاگرام:r.darvishi11

حجره اینترنتی 

آدرس:کرج زیر پل فردیس

تولیدات محصولات کیسه بوکس در فروشگاه اینترنتی درویشی اسپرت


 تولید کیسه بوکس, خرید کیسه بوکس, کیسه بوکس بلیزر, تولید کیسه بوکس ایستاده, تولیدی کیسه بوکس در کرج, کیسه بوکس ایستاده, تولید آدمک مبارزه, آدمک مبارزه, خرید آدمک مبارزه، خرید کیسه بوکس ، دبل گلابی ایستاده,  کیسه بوکس ایستاده دست دوم , کیسه بوکس ایستاده قیمت , قیمت کیسه بوکس ایستاده ارزان , قیمت کیسه بوکس گلابی , کیسه بوکس گلابی ایستاده , سفارش کیسه بوکس گلابی, کیسه بوکس گلابی ایستاده در کرج , قیمت گلابی بوکس ایستاده , فواید کیسه بوکس گلابی , کیسه بوکس گلابی سقفی , تولید گلابی بوکس ایستاده , فواید کیسه بوکس گلابی , قیمت کیسه بوکس گلابی , گلابی بوکس تک رزم , تمرین با کیسه بوکس گلابی ایستاده , قیمت گلابی بوکس ایستاده , کیسه بوکس گلابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *