فواید طناب زدن چیست

فواید طناب زدن

فواید طناب زدن چیست,  خواص بسیاری دارد که در این مطلب می‌خواهیم به چند مورد از آن‌ها اشاره کنیم.

از فواید طناب زدن برای قلب می‌توان به افزایش ضربان قلب اشاره کرد که نه تنها در بهبود عملکرد آن تاثیر دارد بلکه با افزایش جذب اکسیژن برای بدن، به سلامتی کمک می‌کند.

طناب زدن با توجه به تحرکی که در کل بدن ایجاد می‌کند، موجب افزایش سوخت‌وساز، افزایش حرکات دودی روده و درنتیجه بهبود گوارش می‌شود. در هنگام طناب زنی، حدود ۱۳۰۰ کالری در ساعت سوزانده می‌شود که در مقایسه با دویدن مقدار خیلی بیشتری است.

علاوه‌بر این، طناب زدن، می‌تواند از بروز پوکی استخوان و یا پیشرفت آن جلوگیری کند. شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید، در هر بار پریدن، نیرویی که از طرف زمین به شما وارد می‌شود، سبب ترشح هورمون‌هایی در بدن می‌شود که کلسیم را در استخوان ته‌نشین کرده و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین فواید طناب زدن، افزایش تمرکز و همچنین هماهنگی بین حرکات دست و پاست.

این خاصیت، به‌خصوص برای کودکان اهمیت بسیاری دارد و به آن‌ها در شکل‌گیری بهتر فرآیندهای مغزی کمک می‌کند.

فواید طناب زدن چیست

طناب زدن چقدر کالری می‌سوزاند؟

تعداد کالری سوزانده‌شده در طول ورزش تا حد زیادی به مدت زمان تمرین، شدت و وزن فرد بستگی دارد؛ اما کالری مصرفی طناب‌زدن به‌صورت کلی می‌تواند به 15 تا 20 کالری در دقیقه برسد. چند عامل کلیدی وجود دارد که بر تعداد کالری مصرف‌شده هنگام طناب‌زدن تأثیر می‌گذارد که عبارتند از:

وزن
سرعت تمرین
تعداد پرش‌ها
مدت زمان تمرین
به‌عنوان مثال، اگر یک فرد 68 کیلویی که با سرعت 1 پرش در ثانیه (60 تا در دقیقه) به مدت 10 دقیقه طناب بزند، بیش از 100 کالری در دقیقه می‌سوزاند.

درحالی‌که اگر یک فرد 91 کیلویی که با 2 پرش در ثانیه (120 در دقیقه) به مدت 15 دقیقه طناب بزند، تقریباً 300 کالری در دقیقه می‌سوزاند.

تاثیرات طناب زدن روی عملکرد بدن

1-طناب زنی به قوی تر شدن ماهیچه کمک می کند ، چون یک ورزش وزنی برای بدن است.

2- طناب زنی ، تعادل، هماهنگی و چابکی را بهبود می بخشد. اغلب دوندگان و دیگر ورزش کاران طناب زنی برای آموزش دارند و این یکی از بهترین ورزش ها برای آموزش استقامت و تنفس است.

3- طناب زنی ، ورزش کاملی برای بدن است. به ویژه برای عضله سازی ران، ساق پا و ماهیچه های ساق پا بسیار عالی است. هم زمان، روی شکم و بازو تاثیر می گذارد و این کار، ماهیچه های باسن را بهبود می بخشد.

4- مطالعات نشان می دهند طناب زنی فشار کمتری را روی مفاصل نسبت به دویدن اعمال می کند و کم تر غافلگیر کننده است. این تمرین در مقایسه با دویدن گزینه بهتری است.

انتخاب طناب مناسب و مکان مناسب برای تمرین

برای شروع طناب زدن به نزدیک‌ترین فروشگاه ورزشی مراجعه کنید یا اگر تمایل دارید تنوع بیشتر محصولات، قدرت انتخاب شما را افزایش دهد از فروشگاه‌های اینترنتی بازدید کنید. اگرچه یک طناب ساده و سبک هم پاسخگوی نیاز شما است اما شاید بخواهید محصول با کیفیت‌تر و ویژه‌تری را خریداری کنید.

طناب‌های ورزشی انواع زیادی دارند بنابراین باید هنگام خرید با توجه به سطح توانایی و نیازتان خرید کنید.

بعضی از طناب‌ها وزن بیشتری دارند و بعضی دیگر برای تمرینات سرعتی مناسب‌تر هستند. اما مهم‌ترین معیاری که باید رعایت کنید، طول طناب است.

بیشتر طناب‌های ورزشی بین ۲٫۵ تا ۳ متر طول دارند اما نمونه‌های قابل تنظیم به طول دلخواه هم در بازار موجود است.

برای اینکه مطمئن شوید طناب مناسبی را انتخاب کرده‌اید، دو دسته‌ی طناب را نگه دارید و در وسط طناب بایستید.

دسته‌ها باید بالاتر از کمرتان قرار بگیرند. نمونه‌های قابل تنظیم را هم بر همین اساس تنظیم کنید. با همه‌ی این توضیحات مهم‌ترین نکته‌ای که باید در خرید طناب ورزشی در نظر بگیرید، راحتی شما است.

تمرینی جذاب و قابل انجام در شرایط مختلف

طناب ورزشی می‌تواند در هر جایی همراه شما باشد؛ در مدرسه یا حتی وقتی به سفر می‌روید. همچنین می‌توانید برای گرم کردن بدن قبل از تمرین بسکتبال یا سرد کردن بدن بعد از دوچرخه‌سواری هم طناب بزنید.

طناب زدن مهارتی ورزشی است که انواع مختلفی دارد؛ طناب‌زنی قدرتی، سرعتی، نمایشی، انفرادی و تیمی. بعضی از انواع آن مانند Double Dutch را می‌توانید با همراهی فرزندان یا سایر اعضای خانواده انجام دهید.

حتی می‌توانید مسابقات خانوادگی برگزار کنید و در کنار ورزش کردن، یک تفریح لذت‌بخش را تجربه کنید.

چگونه طناب زدن را به برنامه تمرینی خود اضافه کنیم؟

راه‌های بسیار خوبی برای اضافه کردن طناب زدن به برنامه تمرینی وجود دارد. بسته به تجربه و اهداف خود، می‌توانید طناب زدن را در کل تمرین ورزشی خود قرار دهید یا آن را به تمرین دیگری اضافه کنید.

موارد زیر ایده‌هایی است که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید: به‌ عنوان تمرین استقامتی برای این تمرین، هدف این است که تا آن جا که ممکن است طناب بزنید، که به تقویت توان قلبی تنفسی شما کمک می‌کند.

در این تمرین سرعت طناب زنی چندان مهم نیست بلکه تمرکز اصلی روی پرش آهسته و شدت متوسط ​​است.

و در آخر

امیدواریم که شما از این وبلاگ راضی بوده باشید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید…

شما بزرگواران میتوانید از راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع کیسه بوکس ها با مجموعه ی درویشی اسپرت تماس بگیرید.


شماره تماس:09395704612

ایمیل:rezadarvishi13551383@gmail.com

واتساپ:09395704612

اینستاگرام:r.darvishi11

حجره اینترنتی 

آدرس:کرج زیر پل فردیس

تولیدات محصولات کیسه بوکس در فروشگاه اینترنتی درویشی اسپرت


 تولید کیسه بوکس, خرید کیسه بوکس, کیسه بوکس بلیزر, تولید کیسه بوکس ایستاده, تولیدی کیسه بوکس در کرج, کیسه بوکس ایستاده, تولید آدمک مبارزه, آدمک مبارزه, خرید آدمک مبارزه، خرید کیسه بوکس ، دبل گلابی ایستاده,  کیسه بوکس ایستاده دست دوم , کیسه بوکس ایستاده قیمت , قیمت کیسه بوکس ایستاده ارزان , قیمت کیسه بوکس گلابی , کیسه بوکس گلابی ایستاده , سفارش کیسه بوکس گلابی, کیسه بوکس گلابی ایستاده در کرج , قیمت گلابی بوکس ایستاده , فواید کیسه بوکس گلابی , کیسه بوکس گلابی سقفی , تولید گلابی بوکس ایستاده , فواید کیسه بوکس گلابی , قیمت کیسه بوکس گلابی , گلابی بوکس تک رزم , تمرین با کیسه بوکس گلابی ایستاده , قیمت گلابی بوکس ایستاده , کیسه بوکس گلابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *