برای درمان درد گرما بهتر است یا سرما

درمان درد با گرما یا سرما ، کدامیک بهتر است؟

برای درمان درد گرما بهتر است یا سرما, در وهله اول باید توجه داشته باشید که برای گرفتگی عضلات یا کمر درد و گردن درد بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید.

بسیاری از این شرایط با داروهای تجویز شده توسط پزشک قابل درمان هستند گاهی اوقات نیز مصرف داروهای مسکنی که پزشک تجویز می‌کند در بهبود درد بسیار تاثیرگذار است.

اما خیلی اوقات استفاده از کمپرس گرم یا سرد می‌تواند یک راهکار بسیار موثر برای گرفتگی‌ها باشد.

پیش از درمان درد با گرما یا سرما ، باید بدانیم که در چه شرایطی از کدامیک استفاده کنیم. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.انواع آسیب دیدگی و درمان آن ها با کمپرس سرد و گرم
دو نوع آسیب دیدگی حاد و مزمن وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.
آسیب دیدگی حاد به صورت درد تیزی است که سریع و ناگهانی روی می دهد و درد شدیدی به همراه دارد.

این نوع آسیب دیدگی در اثر ضربه یا فشار به علت زمین خوردن، تصادف یا برخورد ایجاد می شود، به طوری که علت ایجاد آسیب دیدگی کاملاً مشخص است.

در آسیب دیدگی حاد علائمی مانند درد، حساسیت، قرمزی، گرمی، تورم و التهاب وجود دارد.
کمپرس سرد به وسیله یخ، تورم و درد را کاهش می‌دهد و بهترین درمان فوری برای آسیب دیدگی های حاد است. همچنین سرما باعث تنگ کننده عروق و کاهش خونریزی داخلی در محل آسیب می‌شود.
آسیب دیدگی مزمن به صورت تدریجی و آهسته شکل می گیرد. این آسیب ها معمولاً در اثر فعالیت زیاد مفاصل و عضلات بوجود می آیند اما در برخی موارد اگر آسیب دیدگی حاد به طور کامل درمان نشود و بهبود پیدا نکند، تبدیل به آسیب دیدگی مزمن می شود.

برای مثال هنگامی که مچ پا دچار پیچ خوردگی شود و درمان نشود، منجر به آسیب دائمی و حتی آرتروز می شود.
معمولا کمپرس گرم در آسیب هایی که تورم و خونریزی ندارند، استفاده می شود. ورزشکارانی که درد های مزمن دارند، معمولاً از گرما برای افزایش انعطاف پذیری بافت‌ های همبند و تحریک جریان خون استفاده می‌کنند.

برای درمان درد گرما بهتر است یا سرما

انواع گرما درمانی

دو نوع مختلف گرما درمانی وجود دارد: گرمای خشک و گرمای مرطوب.

گرمای خشک یا حرارت درمانی هدایت ‌شده شامل منابعی مانند پدهای گرمایشی، بسته‌های گرمایش خشک و حتی سونا می‌شود. این گرما به راحتی اعمال می‌شود.

گرمای مرطوب یا گرمای همرفت شامل منابعی مانند حوله‌های بخار، بسته‌های گرمایش مرطوب یا حمام‌های داغ است. گرمای مرطوب ممکن است کمی مؤثرتر باشد و همچنین به زمان استفاده کمتری برای نتایج یکسان نیاز دارد.

همچنین می‌توان از درمان‌های حرارتی حرفه‌ای استفاده کرد. به عنوان مثال، گرمای حاصل از امواج فراصوت می‌تواند برای کمک به درد در تاندونیت استفاده شود.

هنگام اعمال گرما درمانی، می‌توانید از درمان موضعی، منطقه‌ای یا کل بدن استفاده کنید. درمان موضعی برای مناطق کوچک درد، مانند یک عضله سفت، بهترین است.

اگر فقط می‌خواهید یک آسیب را به صورت موضعی درمان کنید، می‌توانید از بسته‌های ژل گرم شده کوچک یا یک بطری آب گرم استفاده کنید.

درمان منطقه‌ای برای درد یا سفتی گسترده‌تر بهترین است و می‌توان آن را با حوله بخارپز، پد گرم‌کننده بزرگ یا پوشش‌های حرارتی انجام داد.

درمان کامل بدن شامل گزینه‌هایی مانند سونا یا حمام آب گرم است.

چه زمانی از سرمادرمانی استفاده کنیم؟

سرمادرمانی که به نام کرایوتراپی نیز شناخته می‌شود، جریان خون به بخش آسیب‌دیده را کاهش می‌دهد.

بر همین اساس است که افراد از بسته‌‌های یخ استفاده می‌کنند. بسته یخ جریان خون به محل تحت تاثیر قرار گرفته را کاهش می‌دهد و شدت کبودی اجتناب‌ناپذیر ناشی از آسیب‌دیدگی را کاهش می‌دهد.

 سرما چگونه بر درد عضله تاثیر می‌گذارد؟

 

سرمادرمانی با کاهش جریان خون موجب کاهش التهاب، تورم و آسیب بافتی می‌شود. زمانی که ورزش می‌کنید، عضلات شما آسیب‌دیدگی‌ها و پارگی‌های ریز را تجربه می‌کنند که به بروز التهاب، انباشت مایع و برخی موارد دیگر منجر شده و احساس درد در عضله را به همراه دارد.

استفاده از کمپرس سرد بلافاصله پس از ورزش می‌تواند روند التهاب را کند کرده و درد را کاهش دهد. به طور خاص، سرمادرمانی به نظر می‌رسد در بهبود مفاصل متورم یا ملتهب موثر عمل می‌کند.

بدون در نظر گرفتن نوع آسیب‌دیدگی – پارگی‌های ریز یا موارد دیگر – سرمادرمانی بهتر است طی ۴۸ ساعت پس از یک آسیب‌دیدگی به کار گرفته شود.

از اقداماتی که می‌توانید مد نظر قرار دهید: یک بسته یخ یا کمپرس سرد را در یک پارچه نازک پیچیده و روی موضع قرار دهید تا از سرمازدگی موضعی پیشگیری شود.

یخ را به‌صورت مستقیم روی پوست قرار ندهید! از وان حاوی یخ استفاده کنید. کرایوتراپی تمام بدن را امتحان کنید.

نحوه استفاده ایمن از کمپرس گرم و سرد

درمان درد با گرما یا سرما یکی از راهکارهای موثر برای کاهش درد است. شما می‌توانید این کار را به روش‌های مختلفی انجام دهید. معمولا توصیه می‌شود که ۲۰ دقیقه از کمپرس استفاده کنید. سپس ۲۰ دقیقه استراحت کنید و مجددا ازکمپرس استفاده نمایید.

برای کمپرس یخ می‌توانید از نخود فرنگی یا ذرت منجمد، تکه‌های یخ در بسته بندی کیسه‌ای یا ژل منجمد استفاده کنید.
یخ را مستقیم رو پوست قرار ندهید. آن را درون دستمال یا کیسه پلاستیکی قرار دهید. ناحیه حساس را ماساژ دهید تا بی‌حس شود.
برای گرمای مرطوب از حمام، دوش، وان آب گرم یا سیتزبث استفاده کنید. دقت کنید که آب نباید خیلی داغ باشد.

و در آخر

امیدواریم که شما از این وبلاگ راضی بوده باشید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید…

شما بزرگواران میتوانید از راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع کیسه بوکس ها با مجموعه ی درویشی اسپرت تماس بگیرید.


شماره تماس:09395704612

ایمیل:rezadarvishi13551383@gmail.com

واتساپ:09395704612

اینستاگرام:r.darvishi11

حجره اینترنتی 

آدرس:کرج زیر پل فردیس

تولیدات محصولات کیسه بوکس در فروشگاه اینترنتی درویشی اسپرت


 تولید کیسه بوکس, خرید کیسه بوکس, کیسه بوکس بلیزر, تولید کیسه بوکس ایستاده, تولیدی کیسه بوکس در کرج, کیسه بوکس ایستاده, تولید آدمک مبارزه, آدمک مبارزه, خرید آدمک مبارزه، خرید کیسه بوکس ، دبل گلابی ایستاده,  کیسه بوکس ایستاده دست دوم , کیسه بوکس ایستاده قیمت , قیمت کیسه بوکس ایستاده ارزان , قیمت کیسه بوکس گلابی , کیسه بوکس گلابی ایستاده , سفارش کیسه بوکس گلابی, کیسه بوکس گلابی ایستاده در کرج , قیمت گلابی بوکس ایستاده , فواید کیسه بوکس گلابی , کیسه بوکس گلابی سقفی , تولید گلابی بوکس ایستاده , فواید کیسه بوکس گلابی , قیمت کیسه بوکس گلابی , گلابی بوکس تک رزم , تمرین با کیسه بوکس گلابی ایستاده , قیمت گلابی بوکس ایستاده , کیسه بوکس گلابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *