ووشو ساندا چیست

تاریخچه ساندا

ووشو ساندا چیست, ساندا توسط ارتش چین ابداع  شده است و از سبک های سنتی چینی از جمله کونگ فو، (شائو جیائو)  و (چین نا)  گرفته شده است.

مسابقات مدرن سانشو از دهه ۱۹۵۰ در بازی‌های ملی تایوان برگزار میشد. در جمهوری خلق چین از سال ۱۹۷۰ مورد توجه دولت قرار گرفت و در سال ۱۹۸۵ اولین تورنمنت بین‌المللی ووشو که از مسابقات سانشو و تالو تشکیل می‌شد در چین برگزار شد.

در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن مسابقات سانشو به عنوان بخشی از ووشو وارد بازی‌های آسیایی شد و در سال‌های اخیر در کشورهای دیگر به ویژه ایران، مصر، فرانسه، بریتانیا، برزیل، ژاپن، کره، ترکیه، روسیه، آمریکا و ویتنام هم طرفداران زیادی پیدا کرده‌ است.

زبان رسمی در ساندا مانند ووشو چینی است و اصطلاحات ووشو، اعداد در ساندا، احترام گذاشتن در ووشو و …. به زبان چینی انجام می شود.

ووشو ساندا چیست

قوانین ووشو ساندا

استفاده از چه نوع فنونی مجاز است؟
تمام تکنیک های مشت زنی, ضربات پا, پرتاب,کشتی ووشو برای استفاده مجاز است.

استفاده از چه نوع فنونی غیر مجاز است؟

حمله با سر آرنج یا زانو یا اعمال فشار خلاف جهت بر مفصل های حریف
استفاده از تکینیک های پرتابی کشتی به طوری که حریف محبور به فرود روی سرش شود
آسیب عامدانه به حریف
حمله از هر طریق به سر حریفی که روی زمین افتاده است

فواید ورزش ووشو ساندا

افزایش قدرت جسمانی

اغلب ورزش های رزمی نیاز به آمادگی بدنی بالایی دارند. ووشو ساندا نیز از این قائده مستثنی نیست و علاوه داشتن تکنیک مبارزه بالا و ذهنی آماده به بدنی آماده نیز نیاز دارد. این موضوع در رده های سنی بالاتر بحث بسیار مهمی به شمار می آید.

با توجه به نیاز Sanda به آمادگی بدنی بالا, همواره اساتید و مربیان در باشگاه ساندا بر روی آمادگی جسمانی هنرجویان خود کار میکنند تا مبارزینی با بدنی آماده داشته باشند.

بدنسازی ووشو و اکثر رشته های رزمی، بیشتر بر استقامت و تراکم عضلات تأکید دارند نه بر حجم و اندازه آن.

افزایش انعطاف پذیری

انعطاف پذیری نیز مانند قدرت بدنی بالا یکی از دستاورد ها و همچنین الزامات ووشو به شمار می آید.

در تعریفی ساده انعطاف پذیری یعنی: توانایی حرکت یک یا گروهی از ماهیچه ها در ابعاد مختلف و یا یک جهت به راحتی و بدون محدودیت می گویند.

افزایش حجم ریه، توان تنفسی و استقامت

با توجه به حجم بالا حرکات هوازی، رزمی کار با افزایش استقامت قلب عروقی مواجه می شود یعنی مثلا اگر فردی قبلا پس از ۳۰۰ متر دویدن نفس کم می آورد الان با ۷۰۰ متر دویدن نفس کم می آورد.

کاهش وزن

این ورزش مشابه تمرینات HIIT است. با توجه به حرکات گسترده، Full body (تمام بدن) به شمار می آید و سیستم اصلی انرژی در ساندا بی هوازی است.

در نتیجه مبارزه کنترل شده می تواند گزینه ای عالی برای کاهش وزن در کنار افزایش آیتم های آمادگی جسمانی شود. این فرایند باید زیر نظر مربی مجرب صورت گیرد.

ساندا و سانشو چه تفاوتی دارند؟

تا قبل سال ۲۰۰۹ مسابقاتی که زیر نظر فدراسیون ووشو برگزار می شد، سانشو نام داشت و به مبارزات آزاد ساندا گفته می شد. اما از سال ۲۰۰۹ تمام مبارزات تحت عنوان ساندا برگزار می شود.

چه تفاوتی میان MMA و ساندا وجود دارد؟

آزادی در اجرای فنون

MMA آزادی بیشتری نسبت به سان دا به مبارز می دهد و محدودیت های کمتری نیز  دارد.

داوری

ووشو ساندا برای سلامت مبارزین یک سری محدودیت ها مثل ممنوعیت ضربه زدن به حریفی که روی زمین افتاده در نظر گرفته است و به مراتب سخت گیر تر می باشد.

و در آخر

امیدواریم که شما از این وبلاگ راضی بوده باشید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید…

شما بزرگواران میتوانید از راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع کیسه بوکس ها با مجموعه ی درویشی اسپرت تماس بگیرید.


شماره تماس:09395704612

ایمیل:rezadarvishi13551383@gmail.com

واتساپ:09395704612

اینستاگرام:r.darvishi11

حجره اینترنتی 

آدرس:کرج زیر پل فردیس

تولیدات محصولات کیسه بوکس در فروشگاه اینترنتی درویشی اسپرت


 تولید کیسه بوکس, خرید کیسه بوکس, کیسه بوکس بلیزر, تولید کیسه بوکس ایستاده, تولیدی کیسه بوکس در کرج, کیسه بوکس ایستاده, تولید آدمک مبارزه, آدمک مبارزه, خرید آدمک مبارزه، خرید کیسه بوکس ، دبل گلابی ایستاده,  کیسه بوکس ایستاده دست دوم , کیسه بوکس ایستاده قیمت , قیمت کیسه بوکس ایستاده ارزان , قیمت کیسه بوکس گلابی , کیسه بوکس گلابی ایستاده , سفارش کیسه بوکس گلابی, کیسه بوکس گلابی ایستاده در کرج , قیمت گلابی بوکس ایستاده , فواید کیسه بوکس گلابی , کیسه بوکس گلابی سقفی , تولید گلابی بوکس ایستاده , فواید کیسه بوکس گلابی , قیمت کیسه بوکس گلابی , گلابی بوکس تک رزم , تمرین با کیسه بوکس گلابی ایستاده , قیمت گلابی بوکس ایستاده , کیسه بوکس گلابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *