تفاوت کنگ فو و ووشو

ورزش ووشو چیست؟

تفاوت کنگ فو و ووشو, این ورزش مادر همه ی ورزش های رزمی دنیا می باشد در واقع ووشو و کنگ فو یا همان بوکس چینی یک ورزش نیست بلکه هنری است با ترکیب 15 ورزش رزمی .

یک ووشوکار باید مانند یک بوکسور دستهایش قوی باشد مثل یک جودوکار یا کشتی گیر فنون درگیری را از بر باشد.

پاهایش ورزیده بوده و از فنون کامل پا بهره کامل داشته باشد و مثل یک ژیمیناست از حرکات آکروبات قوی برخوردار باشد.ضربات دست ، پا ، درگیریها و فنون دفاع شخصی ، حرکات آکروبات ، فنون قفل مفاصل ، سرعت ، قدرت ، پرشهای طولی و عرضی

فرمهای قوی ؛ سریع و زیبا و مبارزات قدرتمند در قالب ساندا که مبارزه آزاد می باشد و سانشو که مبارزه مسابقاتی می باشد.تن ووشوکار را به بهترین نحو سیقل می دهد. اما موضوع در همینجا پایان نمی گیرد بلکه تازه شروع کار است.

در این مرحله است که او وارد تمرینات روانی می پیوندد باید روحش را نیز قدرتمند کرده و از نیروهای نهفته اش بهره گیرد .

تای چی چیست؟

می گویند تای چی آخر ووشو است ولی اینطور نیست برای هنر رزمی مخصوصا ووشو نهایتی نیست چون مبنایش الهام از طبیعت است و به قدمت طبیعت ادامه دارد .

یک ووشو کار ماهر علاوه بر رزمی کار باید پزشک ماهری نیز برای خودش باشد . البته تمرینات اصولی ووشو جان را صفا داده و از امراضی که اکثرا ریشه در روح انسان دارند جلوگیری می کند .

به نظر بنده امروزه باید دنبال روشی به نام ورزش درمانی باشیم که در واقع ورزش دوای اکثر دردهاست و ورزش و هنر رزمی ووشو در این مسئله پیشگام می باشد.

کونگ فو یا ووشو

مدتهاست که جهان با هنرهای رزمی چینی آشنا هستند. از سینما گرفته تا باشگاه های ورزشی، کمتر محلی است که سخن از این هنرهای رزمی در آن دیده نشود. اما به راستی «کونگ فو» و «ووشو» با هم یکی هستند یا دو موجودیت متفاوت اند؟

حقیقت این است که کنگ فو به معنی مهارت داشتن در یک فعالیت می باشد و می تواند در هر نوع فعالیتی به فرد ماهر این عنوان را داد. با این حساب یک کونگ فوکار، یک متخصص است، حال متخصص هنر رزمی باشد یا خوشنویسی.

ووشو اما در واژه به معنای «هنر رزم» است و در اصطلاح به معنای «دعوا نکنید (و با هنر خود برتری خود را نشان دهید)».

با این حساب سعی در آن است که ورزش رزمی چینی ها را ووشو بخوانیم.

تفاوت کنگ فو و ووشو

تفاوت ووشو با دیگر ورزش های رزمی چیست؟

به طور کلی ووشو در ایران یک هنر رزمی تازه وارد است و زمانی تصور می شد کونگ فو توآ که یک ورزش ایرانی است. و با الگوبرداری از کنگ فو چینی ها ساخته شده است، ریشه چینی دارد و تا مدت ها.ووشو را سبکی از این ورزش می دانستند.

خوشبختانه موضوع تا حدود زیادی حل شده است و امروزه اکثر جامعه ورزشی ووشو را می شناسند. این رشته رزمی شاخه ها و سبک های بسیار زیادی حتی در خود چین دارد و از آنجایی که تقریباً تمامی اساتید.متخصصان رشته ورزشی سلایق تفاسیر و دیدگاه های متفاوتی نسبت به اصل و فرع این ورزش دارند یکپارچه کردن این ورزش از لحاظ فنون و حرکات ممکن نیست.

چینی‌ها برای توسعه این ورزش در جهان مشترکات در فنون و فلسفه این هنر رزمی را مدرن کرده و به طور کلی با کاهش خشونت ذاتی این ورزش در دو صورت مبارزه آزاد و نمایشی قوانینی را برای آن تدوین کردند.

شکل مبارزاتی هنر رزمی، ساندا نام دارد البته در گذشته به آن سانشو هم گفته می‌شد و برای مبارزه ایمن تر دارای کلاه، دستکش، ساق بند و هوگو (محافظ میان تنه) است.

این شکل از ووشو فرم های آموزشی نیز در کنار آموزش حرکات رزمی درون زمین مبارزه نیز دارد.

شکل نمایشی ووشو چیست؟

شکل نمایشی این ورزش «تالو» نام دارد که به اجرای حرکات ظریف و حساب شده نمایشی در قالب فرم ها به صورت فردی یا دسته جمعی می پردازد.

فدراسیون ووشو چین IWUF، طور معمول در سه سبک رایج نان چوان، چانگ چوان و تای چی چوان که به ترتیب نماینده ووشو جنوب چین، شمال چین و ووشوی نیروی درونی است، همواره مسابقاتی در سراسر جهان برگزار می‌کند.

چانگ چوان به پرش ها، حرکات نرم، ظریف و البته باله مانند معروف است. حال آنکه نان چوان بیش تر بر حرکات محکم، قدرتی و کوتاه متمرکز است.

در نقطه مقابل، تای چی چوان، بر حرکات آرام، نرم، کشش و تمرکز بر ذهن و اندام تأکید دارد و تقریباً از سنین بسیار پایین تا افراد سالمند از این ورزش سود می برند و حتی گاهی پزشکان این شکل از ووشو را جهت درمان و حفظ تحرک در بیماران و سالمندان توصیه می‌کند.

مزایای ورزش ووشو چیست ؟

کی از مزایای تای چی آن است که در هر مکان و در هر زمانی می توان به آن پرداخت چرا که این سبک از ووشو نیاز به فضای زیادی نداشته.و اساساً حتی نیاز به حضور در باشگاه نیز نخواهد داشت.

باید توجه شود که برای همه نوع ورزشی باید زیر نظر مربیان متخصص فعالیت دارد، اما بعضی از ترکیبات ساده که در حد نرمش هستند، برای بسیاری از افراد عارضه‌ای ایجاد نمی‌کنند.

رئیس کمیته فنی فدراسیون ووشو گفت

علیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد نامه فدراسیون جهانی ووشو به مسئولان .ورزش ایران گفت: در یک مقطع زمانی یک فدراسیون در کشور ما تشکیل شد .به نام توآ که مسئولان آن فدراسیون برای جذب نیرو در این رشته نام کونگ‌فو که متعلق به کشور چین است .را به عنوان پسوند استفاده کردند تا نیرو جذب کنند.

اما در مقطع بعدی متوجه شدند که باید هنر رزمی توآ را گسترش دهند. ما هم در بحث وزارتخانه کمک کردیم تا آنها به اهداف‌شان برسند.و در واقع مسیر تشکیل فدراسیون توآ را برای آنها باز کردیم. اما رشته کونگ‌فو برای فدراسیون جهانی ووشو است.

وی در ادامه افزود: همه سبک‌های توآ که در این فدراسیون هستند از پسوند کونگ‌فو استفاده می‌کنند.تا بتوانند نیرو جذب کنند. واقعیت داستان این است که شما اگر فیلم‌های رزمی را نگاه کنید.

از کلمه کونگ‌فو زیاد استفاده می‌شود چون این کلمه یک کلمه عام شده و در کشور ما فدراسیون هنرهای رزمی از این پسوند استفاده می‌کند.

بعضی مواقع احساس می‌کنیم فدراسیون توآ از کونگ‌فو استفاده می‌کند که ورزشکار جذب کند! به هر حال افرادی که در این رشته فعالیت می‌کنند بعد از دو سه سال تلاش متوجه می‌شوند که این رشته توآ است.و در واقع پاگیر این ورزش می‌شوند. در میادین بین‌المللی هنوز بحث توآ پذیرفته نشده است.

و در آخر

امیدواریم که شما از این وبلاگ راضی بوده باشید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید…

شما بزرگواران میتوانید از راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع کیسه بوکس ها با مجموعه ی درویشی اسپرت تماس بگیرید.


شماره تماس:09395704612

ایمیل:rezadarvishi13551383@gmail.com

واتساپ:09395704612

اینستاگرام:r.darvishi11

حجره اینترنتی 

آدرس:کرج زیر پل فردیس

تولیدات محصولات کیسه بوکس در فروشگاه اینترنتی درویشی اسپرت


 تولید کیسه بوکس, خرید کیسه بوکس, کیسه بوکس بلیزر, تولید کیسه بوکس ایستاده, تولیدی کیسه بوکس در کرج, کیسه بوکس ایستاده, تولید آدمک مبارزه, آدمک مبارزه, خرید آدمک مبارزه، خرید کیسه بوکس ، دبل گلابی ایستاده,  کیسه بوکس ایستاده دست دوم , کیسه بوکس ایستاده قیمت , قیمت کیسه بوکس ایستاده ارزان , قیمت کیسه بوکس گلابی , کیسه بوکس گلابی ایستاده , سفارش کیسه بوکس گلابی, کیسه بوکس گلابی ایستاده در کرج , قیمت گلابی بوکس ایستاده , فواید کیسه بوکس گلابی , کیسه بوکس گلابی سقفی , تولید گلابی بوکس ایستاده , فواید کیسه بوکس گلابی , قیمت کیسه بوکس گلابی , گلابی بوکس تک رزم , تمرین با کیسه بوکس گلابی ایستاده , قیمت گلابی بوکس ایستاده , کیسه بوکس گلابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *