ورزش کردن بعد از غذا

ورزش کردن بعد از غذا

ورزش کردن بعد از غذا, اولین نکته راجب این موضوع این است که ورزش بعد از خوردن غذا ارتباط کاملا مستقیمی با نوع ورزش و غذا دارد.نکته مهم دیگر این است که فاصله ای که بین غذا خوردن و ورزش می اندازید درست باشد و این نکته بسیار مهم و قابل توجه است.

اگر شما می‌خواهید ورزش ساده و سبکی را انجام دهید خوردن غذا قبل از آن مهم نیست و ضرورتی ندارد.اگر شما می‌خواهید ورزشی را انجام دهید که در آن چربی سوزی اتفاق بیوفتد اگر ناشتا باشید و غذا نخورید تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت.

اما این کار در دراز مدت اثرش کاهش خواهد یافت.اگر برای ورزش های قدرتی و استقامتی آماده می‌شوید غذا خوردن قبل از ورزش خوب است و می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی روی عملکرد بدن شما بگذارد.

نکته مهم در این باره این است که غذا خوردن قبل از این نوع ورزش ها گاهی باعث می‌شود شما دچار ناراحتی معده شوید. برای جلو گیری از بروز این مشکل یک الی دو ساعت بعد از خوردن غذا استراحت‌ کنید .

اگر قادر به فاصله انداختن بین ورزش و غذا خوردن تان نیستید یا حتما باید بین ورزش غذا بخورید بهتر است از کربوهیدرات های زود هضم مانند : سیب زمینی کبابی و ژله های انرژی زا بخورید که هم انرژي مورد نیازتان تامین شود و هم از عوارض گوارشی و ناراحتی های معده ای جلو گیری کند.

ورزش کردن بعد از غذا

آیا ورزش بعد از غذا ضرر دارد؟ 

ورزش کردن بلا فاصله بعد از میل کردن غذا سبب بروز مشکلاتی خواهد شد که با انداختن فاصله درست بین ورزش کردن و غذاخوردن و همین طور خوردن غذا های درست می‌توانید جلوی بروز این مشکلات را بگیرید.

در ادامه به توضیح برخی عوارض ورزش بعد از غذا خوردن خواهیم پرداخت. ورزش کردن بلافاصله بعد از زمانی که غذا خورده اید سبب بروز مشکلاتی از جمله احساس خستگی در معده و همین طور احساس ناراحتی معده می‌شود ‌.

این اتفاق به این دلیل است که اگر شما بلافاصله بعد از اینکه غذا خورده اید شروع به ورزش کردن کنید.مانع از هضم شدن غذا می‌شود. اکثر پزشکان و متخصصان بر این باورند و موافق اند که اگر یک ساعت قبل از شروع به ورزش کردن میان وعده ای میل کنید تا سوخت به بدنتان برسد .توجه کنید که ورزش کردن با شکم خالی و بدون خوردن چیزی درست و ایده آل نیست.

در برخی موارد نشان داده می‌شود که ورزش کردن بلافاصله بعداز غذا علاوه بر بروز مشکلاتی از جمله نارحتی.معده دچار مشکلاتی همچون علائم گوارشی و عملکرد ضعیف ورزش می‌شود. همان طور که گفته شد اگر بلا فاصله بعد از میل کردن غذا شروع به ورزش کردن کنید بدنتان زمان کافی برای هضم کردن و گوارش غذایی که خورده اید را ندارند.

رايج ترین علائم گوارشی که در این شرایط به وجود می آید به شرح زیر است :

  •  نفخ
  •  درد معده
  • حالت تهوع
  • اسهال
  •  استفراغ
  •  رفلاکس معده
  •  گرفتگی عضلات

ورزش کردن بلافاصله بعد از غذا جدا از اینکه روی گوارش و معده شما اثرات مخرب و منفی ای می‌گذارد بر روی بازدهی ورزش شما اثرات منفی ای می‌گذارد و این عمل باعث می‌شود که احساس ضعیفی و کندی و سنگینی کنید و بازدهي شما به شدت پایین می‌آید.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این وبلاگ راضی بوده باشید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید…

شما بزرگواران میتوانید از راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع کیسه بوکس ها با مجموعه ی درویشی اسپرت تماس بگیرید.


شماره تماس:09395704612

ایمیل:rezadarvishi13551383@gmail.com

واتساپ:09395704612

اینستاگرام:r.darvishi11

حجره اینترنتی 

آدرس:کرج زیر پل فردیس

تولیدات محصولات کیسه بوکس در فروشگاه اینترنتی درویشی اسپرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *